Két hónapja jelentette be a BMW, hogy a 2-es kupéjuk 2021 óta az utakon lévő legújabb változatát is „kezelésbe veszi” a cég teljesítményorientált autókért felelős részlege, a legfrissebb hírek szerint pedig már el is kezdődött a vadonatúj M2-esek sorozatgyártása. A Mexikóban készülő kétajtós kocsi nagyrészt megörökölte elődje technológiai alapjait – ám természetesen a mérnökök igyekeztek ebből minden eddiginél többet kihozni!
A BMW M2 első generációjának példányai 2015 és 2021 között gördültek le a futószalagokról, így most egy év kihagyás után folytatódik a termelés, immár az új verzióval. A G87 kódjelű járműben továbbra is a müncheni vállalat 3.0 literes, ikerturbós, sorhatos motorja kap helyet, amely 550 Nm-es nyomatékra és 460 lóerős teljesítményre lesz képes. Ez nagyjából 90 lóerővel több, mint az M2 első generációs alapmodellje esetén, de az évek során piacra dobott speciális variánsokat is lekörözi: az M2 Competition például 405 lóerőt, az elsősorban versenypályára kifejlesztett M2 CS pedig 444 lóerőt tud felmutatni.
De nemcsak a teljesítmény, hanem az autó méretei is változtak a megújulással: a tervek szerint 2023-ban az utakra kerülő M2-esek 10 centiméterrel hosszabbak, 3 cm-rel szélesebbek, ugyanakkor 1 centivel alacsonyabbak a korábbi változatnál, ami együttesen valamelyest sportosabb összhatást eredményez. A hátsókerék-meghajtású sportkupékat nyolcsebességes automata-, illetve hatsebességes kézi váltóval lehet megrendelni.
Utóbbi döntés értelemszerűen befolyásolja a gyorsulási adatokat is: a tesztek alapján kézi váltóval 4,3, automatával pedig 4,1 másodperc alatt lehet elérni álló helyzetből a 100 km/h-s tempót. Az új M2-es végsebességét a BMW elektronikusan korlátozza 250 km/h-ban, de aki hajlandó kicsit mélyebben a zsebébe nyúlni, az M Driver’s Package-nek köszönhetően akár 285 km/h-val is száguldhat.
Az öt különböző színben elérhető kocsi forintban kifejezve 29 millió forint környéki áron nyithat majd. A gyártás említett helyszínének tükrében nem meglepő módon az újdonság az észak-amerikai kereskedésekbe érkezhet meg leghamarabb (várhatóan 2023 áprilisában), de az ígéretek szerint nem sokkal ezután az európai forgalmazás is elrajtol. A mexikói San Luis Potosíban található üzem egyébként már a 4. olyan BMW-gyár lesz, ahol M divíziós járművek készülnek. Ez a választás pedig abból a szempontból logikus, hogy Mexikóban – a magyar iparban sem ismeretlen módon – nem kevesebb mint 77 vállalat szállít be alkatrészeket az új M2-esekhez.