McLaren 765LT Spider: a lenyűgöző „papírforma”

McLaren 765LT Spider: a lenyűgöző „papírforma”

A McLaren Super Series „családjában” az a legjobb, hogy bár a sportautók rajongói sejtik előre, milyen lesz a legközelebb bemutatásra kerülő kocsi, mégis felgyorsul a szívverésük, amikor az végre meg is érkezik. Így volt ez most is, hiszen azok után, hogy a brit gyártó tavaly bemutatta a 765LT sportkocsiját, borítékolható volt, hogy előbb-utóbb leleplezik a nyitott (vagyis inkább nyitható) tetejű változatot is. Nos, ez a pillanat most jött el!

Ha azzal kezdenénk, hogy a minap debütált egy McLaren, amelyben villanymotorok vannak, a többség alighanem egy újabb elektromos vagy hibrid hiperautóra számítana – ami egyébként a wokingi székhelyű cégnél sem volna példa nélküli. A 765LT Spider esetén azonban némiképp félrevezető a fenti mondat, hiszen a villanyerőforrások nem a hajtásért, hanem „csak” a tető 11 másodperc alatt történő nyitásáért és záródásáért felelnek.

Ahogy azt a kupékból született kabriók esetén megszoktuk, a tető mozgatásához szükséges technológia beépítése miatt elkerülhetetlen volt némi súlygyarapodás, ám jelentős mérnöki bravúroknak (és a karbonszálas anyagok sokrétű használatának) köszönhetően ezt sikerült 49 kilón tartani. A csekély mértékű „hízás” a gyorsulási adatokon egyáltalán nem látszódik, a Spider verzió éppúgy 2,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet és 7,2 mp alatt a 200-at, mint a 765LT, és végsebességben is hozza elődje 330 km/h-s tempóját.

A motor is a már ismerős 4.0 literes, biturbós V8-as, ami a kocsi nevéhez híven 765 lóerőre képes, csúcsnyomatéka pedig 800 Nm. A kabrió kapcsán a McLaren a szegmensében listavezető aerodinamikai mutatókról beszél, a leszorítóerő például a tesztek alapján 25%-kal több, mint a Super Series sorozat előző nyitható tetejű modellje, a 720S Spider esetén. A gyártó a 765LT Spider kimagasló tulajdonságai közt említi még a Forma–1-es technológia által ihletett, integrált fékhűtést, ami versenykörülmények közt akár 50 Celsius-fokkal is képes csökkenteni a fékbetétek hőmérsékletét.

A névben szereplő 765-ös szám a lóerők mellett még egy módon visszaköszön: a kocsiból éppen ennyi darabot terveznek legyártani. A korábbi Super Series-autók fogadtatásából kiindulva aligha kérdéses, hogy mindnek lesz gazdája, még a mostani hírekben szereplő 310 ezer angol fontos, azaz átszámítva csaknem 130 millió forintos árcédula mellett is. Ami pedig a Super Series-modellek jövőjét illeti, tudni még nem tudjuk pontosan, milyen lesz a legközelebbi autó, de egy biztos: az állak akkor is leesnek majd!