Még hisznek a kombi autókban az Audinál!

Még hisznek a kombi autókban az Audinál!

A kombi autók csillaga – nem kis részben az egyre nagyobb méreteket öltő SUV-láz miatt – globálisan ugyan leáldozóban van, Európában azonban továbbra is megkerülhetetlen piacot jelentenek. Nem véletlen, hogy az Audi is fontos helyet szán nekik a már a villanyjárművek által uralt jövőképében. Ennek jegyében mutatták be minap az A6 Avant e-Tron koncepcióját, amely több izgalmas újdonsággal igyekszik majd felhívni magára a figyelmet.

A Volkswagen csoport elektromos autók számára fejlesztett MEB platformját egyre kevésbé kell bemutatni, erre épül ugyanis többek közt a Volkswagen ID széria számos kocsija, a Skoda Enyaq, a Cupra Born vagy épp az Audi Q4 és Q5 e-tron. A konszernnél azonban, az Audi és a Porsche mérnökeinek vezetésével, a nagyobb (és drágább) akkumulátoros járművek számára is kidolgoztak egy „közös alapot”: a Premium Platform Electric (PPE) a tervek szerint még idén debütál az Audi A6 e-tron „alatt”.

A már korábban beígért Sportback változat után az ingolstadti székhelyű márka most ízelítőt adott az A6 Avant e-tron nevet viselő kombi verzióból is. A méretet illetően nagy meglepetés nem történt: a 4,96 méteres hosszúság, az 1,96 méteres szélesség és az 1,44 méteres magasság lényegében megegyezik a csapotthátú variáns dimenzióival. A funkciónak megfelelően persze az Avant esetében úgy osztják el a belső teret, hogy a csomagoknak nagyobb hely maradjon.

És bár a hírek szerint készülhetnek majd hátsókerék-meghajtású változatok is, a most belengetett autót alapvetően összkerekesnek tervezik. Ez esetben a két villanymotor összteljesítménye 476 lóerő, a csúcsnyomtaték pedig mintegy 800 Nm, ami kevesebb mint 4 másodperc alatti 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást eredményez.

Ami a hatótávot illeti, az Audi a korai becslések alapján 700 kilométerről beszél, ami kifejezetten figyelemre méltó adat – még akkor is, ha az A6 Avant e-tron azért nem „holnap” kerül az utakra. A vállalat természetesen megpróbálja eloszlatni az elektromos autókkal kapcsolatos egyik leggyakori kételyt (miszerint lassú és körülményes a töltésük), amikor azt ígéri, a kombi mindössze 10 perc alatt képes lesz felvenni 300 kilométer megtételére elegendő energiát.

Az első reakciók alapján a kocsi elnyerte a többség tetszését, amit egyebek mellett az olyan, tekintetet vonzó megoldásoknak köszönhet, mint a 22 colos kerekek, a kamerákkal helyettesített oldalsó tükrök, a dinamizmust sugalló tetővonal vagy épp a hátsó LED-fényszórók, amelyek a jellegzetes négykarikás emblémát is képesek megvilágítani. Ha minden jól megy, az új Avanttal mintegy 2 év múlva találkozhatunk a kereskedésekben, addig pedig minden bizonnyal a most még kérdéses részletek is a helyükre kerülnek.