A Škoda alig egy hónapja mutatta be hivatalosan harmadik teljesen elektromos modelljét, az Elroq-ot, a kompakt szabadidő-autó pedig máris megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is. A cseh brand új „Modern Solid” formavilágának első képviselője egy mostanság kifejezetten felkapott, ennek megfelelően egyre több gyártó által „támadott” szegmensbe érkezik, de több jel is arra utal, hogy megtalálhatja a maga közönségét a piacon. Egyebek mellett ezekről lesz szó az Auto Check Center szervizhálózat friss cikkében.
Az Elroq-ról az első hírek felröppenése óta az Enyaq „kistestvéreként” beszélnek, ami abból a szempontból találó is, hogy a két kocsi a közös platform (Volkswagen MEB) mellett több alkotóelemen is osztozik (pl. ajtók, lökhárító és a komplett belső tér kialakítása). Az újdonság nagyjából 15 centiméterrel rövidebb „elődjénél”, amit elsősorban a hátsó túlnyúlás lefaragásával értek el a mérnökök. A 4,49 méteres hosszúsághoz 1,88 méteres szélesség és 1,63 méteres magasság tartozik, az Elroq így méreteit illetően házon belül a Karoq-hoz áll legközelebb.
Az ötajtós SUV-ból összesen négyféle változatot dob piacra a gyártó. A paletta alján az 50-es modellt találjuk, amelyben egy a hátsó tengelyt meghajtó, 170 lóerős villanymotor kap helyet, ami kb. 9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást és 160 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A következő szint az Elroq 60, ahol a lóerők száma már 204-re nő, ezzel párhuzamosan fél másodperccel csökken az említett sprintidő.
A 85-ös variáns jelentős ugrást hoz a kulcsmutatókban: ennél már 286 lóerővel, 180 km/h-s csúcstempóval és 6,6 másodperces 100-as gyorsulási értékkel lehet számolni. Ennek a verziónak pedig van egy összkerék-meghajtású típusa is 85x néven, immár egy híján 300 lóerővel. Az interneten fellelhető információk alapján Magyarországon első körben az Elroq 50 és 85 kapható, de idővel megérkezhet a nemzetközi kínálat másik két darabja is.
A mintegy 2 tonnás kocsi légellenállási együtthatója a divatterepjárók mezőnyében figyelemre méltónak mondható 0,26-os, ami természetesen a hatótávra is kedvezően hat. A legkisebb, nettó 52 kWh-s akkumulátorból a tesztek alapján nagyjából 370, az 59 kWh-sból már 400, a 77 kWh-sból pedig akár 560-580 kilométert is ki lehet hozni. Szabadidő-autó lévén nem mellékes a csomagtér tágassága sem: ilyen szempontból alapesetben 470 literes, ledöntött hátsó üléssorral pedig 1580 literes kapacitással érdemes kalkulálni.
Mint arra a bevezetőben utaltunk, az Elroq-nál debütál a Škoda nemrég bevezetett, „Modern Solid” fantázianevű designvilága, amellyel kapcsolatban a többségnek valószínűleg az fog elsőként feltűnni, hogy a jól ismert „szárnyas nyíl” embléma eltűnt, a helyét pedig elöl és hátul is a letisztult „SKODA” felirat vette át. A potenciális vásárlók számára persze ennél egy fokkal lényegesebb lehet az ár: az Elroq 50 valamivel 15 millió forint alatt nyit, így nyugodtan mondhatjuk, hogy a cseh márka erős versenyzőként próbálja meglovagolni a kompakt, elektromos SUV-ok népszerűségi hullámait.