Mégis jön tisztán benzines Civic Európába – nem is akármilyen!

Mégis jön tisztán benzines Civic Európába – nem is akármilyen!

Egy ideig úgy tűnt, hogy a Honda Civic legújabb, tizenegyedik generációjának egyetlen „hagyományos” meghajtású képviselője sem jut el Európába – nemrég azonban kiderült, hogy a típus rajongói által mindig nagyon várt Type R változat mégiscsak kapható lesz a mi kontinensünkön is. A várhatóan a jövő év elején érkező, teljesítményre kihegyezett kocsiról már eddig is tudni lehetett néhány részletet, a japán vállalat pedig most a teljesítménnyel kapcsolatos adatokat is nyilvánosságra hozta.

A Honda egy ideje, összhangban napjaink elvárásaival, a legkelendőbb modelljeinél a hibridizációra fókuszál. Ezt a „sorsot” a CR-V és az Accord mellett az 1972 óta az utakon lévő Civic sem kerülhette el, amelynél a korábbi hírek arról szóltak, hogy a jövőben csak az e:HEV néven futó, zöld rendszámra jogosult modelleket exportálják majd Európába. A gyártó azonban sokak örömére „hagyott egy kiskaput” azoknak, akik tisztán benzines Civic-et hajtanának – méghozzá egy meglehetősen impozáns „kiskaput”.

A mostani a hatodik alkalom, hogy az aktuális Civic-nek elkészül a Type R variánsa, melyet idén nyáron mutattak be. Azt már akkor elárulták, hogy a közvetlen előd 2.0 literes, soros négyhengeres turbómotorját megtartották, és némi „finomhangolással” érték el, hogy a mostani legyen minden idők legerősebb verziója. Ennek a közelmúltban látványos bizonyítékát is adták, ugyanis az ilyenkor szokásos álcát viselő, új Type R olyan időt futott a Honda hazai terepének számító szuzukai versenypályán (2:23,12), amilyet elsőkerék-meghajtású autó még soha.

Azóta az is kiderült, pontosan „mennyi az annyi”: a rövidesen az utakra kerülő Civic Type R 326 lóerős teljesítményre és 420 Nm-nyi csúcsnyomatékra lesz képes. A továbbra is hatsebességes kézi váltóval felszerelt kocsi így az ígéretek szerint annak ellenére is gyorsabb, dinamikusabb lesz a korábbi generációnál, hogy valamelyest (kb. 30 kilogrammal) megnőtt a tömege (1430 kg-ra). Az új Type R az áramvonalasság jegyében egész picit hosszabb és alacsonyabb lesz elődjénél, az eddig bevett 20 helyett pedig 19 colos felnikkel, illetve 265/30-as Michelin Pilot Sport S gumiabroncsokkal látják el.

A közeljövőben egyre több információ láthat majd napvilágot az újdonságról, amely ideális esetben akár már 2023 legelején debütálhat. Ami az anyagiakat illeti, a kifutószéria indulóára kevéssel 40 ezer dollár, vagyis átszámítva kb. 16 millió forint alatt van, és a várakozások szerint a vadiúj Honda Civic Type R-ek alapváltozatáért sem kérnek majd ennél többet.