Magyarországon is jó ideje ismertek azok az út menti digitális jelzőtáblák, amelyek egy-egy lámpás kereszteződés előtt – folyamatosan frissülve – azt a sebességet mutatják, amellyel az autósok elérik a következő zöldet. Az Audi gondolt egy merészet, és ugyanezt a technológiát „bevitte” az autóiba: Európában elsőként a német cég központjának is otthont adó Ingolstadtban kötik össze a közlekedési lámpákat a „négykarikás” kocsik műszerfalaival.
A „Traffic Light Information”, azaz a „Közlekedési Lámpa Információ” nevet viseli az a szolgáltatás, amely a tervek szerint hamarosan ott lesz a legtöbb új Audi-modellben, és a német gyár friss bejelentése szerint jelentősen megkönnyíti majd a sofőrök életét. A városokban autózva a műszerfalon folyamatosan feltűnik majd az a sebesség, amely a következő lámpa zöld jelzésének eléréshez szükséges. Amennyiben ez túllépné a megengedett sebességhatárt, akkor a rendszer automatikus a rákövetkező zöldig kezd el visszaszámolni.
A szolgáltatást az Egyesült Államokban már mintegy két éve használhatják az Audi ügyfelei. A tengerentúlon mostanra összesen valamivel több mint 5000 kereszteződés lámpáival „kommunikálnak” az autók, például Los Angeles, Las Vegas, Denver, Houston vagy épp Portland utcáin. A legnagyobb lefedettség pedig a fővárosban, Washington D. C.-ben van, ott közel 1000 kereszteződésről kapnak adatokat a Traffic Light Information felhasználói.
A cég a napokban bejelentette, a kedvező amerikai visszajelzések után most azon dolgozik, hogy a rendszer Európában – és nem mellesleg Kínában – is mielőbb kiépülhessen. Az első állomás nem meglepő módon az Audi „hazai pályája”, azaz Ingolstadt, ahol a vállalat főhadiszállása is van. A bajorországi város kereszteződéseiben júliustól az e-tron, valamint a frissen gyártásba kerülő A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 és Q8 modellekben lesz elérhető a szolgáltatás. A működés feltétele egy navigációs és infotainment csomag, valamint egy a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszer.
Az Audinál ráadásul nem elégszenek meg annyival, hogy a plusz információkkal nyugodtabbá tegyék vásárlóik útját. A cég mostani bejelentéskor ugyanis egy egészen merész elképzelés is elhangzott. Az autógyár nem tartja kizártnak, hogy amikor – jellemzően éjszaka – szinte egyedül autózunk egy útszakaszon, a közlekedési lámpák és a kocsi közti kommunikáció segítségével a lámpák a mi igényeinknek megfelelően kezdjenek el működni – persze csak addig, amíg ez nem zavar más autósokat.
Utóbbi azért még a nagyon távoli jövőnek tűnik, de addig is rövidesen már néhány európai sofőrnek is a műszerfal fog súgni, mennyivel menjen ahhoz, hogy kifogjon egy mindenki által vágyott zöldhullámot.