Nem kevesebb mint 65 ezer órányi fejlesztői munka ért véget a minap a Bugattinál azzal, hogy bejelentették: elkészültek a világ legexkluzívabb (és egyik legdrágább…) kocsijának szánt, „La Voiture Noire” nevű hipersportautóval. A francia gyártó részéről jelentős bravúr, hogy bár újdonságuk jelentős részben a már jól ismert Chiron alapjain nyugszik, mégis sikerült nagyjából négyszeres áron is vevőt találniuk rá.
A kulcs természetesen az egyediség, hiszen „A Fekete Autóból”, ahogy magyar fordításban hangzik a neve, mindössze 1 példány készült, ez a tény pedig a jelek szerint már elegendő volt valakinek ahhoz, hogy 11 millió eurót, azaz átszámítva bő 3,8 milliárd forintot fizessen érte. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a vevő a Bugatti-rajongó hírében álló Cristiano Ronaldo lehet, ám azóta néhány elejtett információmorzsa (pl. a közösségi médiába feltöltött képek) alapján a többség már biztosra veszi, hogy egy szaúd-arábiai herceg gyűjteményébe kerül majd a különlegesség.
Ahogy a bevezetőben is szó volt róla, a „La Voiture Noire” készítésénél erősen támaszkodtak a 2016 óta gyártott Chironra, ennek megfelelően például a kocsi lelkét adó 8.0 literes, 1500 lóerős, W16-os motort is meghagyták. Ez alapján a vadiúj autó 2,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 6,1 mp alatt 200-ra, elméleti végsebessége pedig 420 km/h környékén van, ezzel minimálisan elmarad a házon belüli csúcstartó Veyrontól, amely még 2010-ben állított fel sebességi rekordot 431 km/h-val.
Akkor mégis mire ment el a 65 ezer munkaóra? – kérdezhetnénk azt látva, hogy „A Fekete Autó” lényegében csak a Chiron „sötét újrakiadása”. Nos, ez azért erős túlzás, a Bugatti közlése szerint ugyanis teljes egészében új, karbonszálas műanyagból gyártott karosszériát kapott, a 3D nyomtatásban rejlő lehetőségeket is nagyban kiaknázva. A legszembetűnőbb különbség pedig a Chironhoz képest, hogy a csillagászati összegért elkelt „La Voiture Noire”-ról – a Bugatti érvelése szerint a letisztult elegancia jegyében – hiányzik a hátsó szárny.
A mintegy két év alatt elkészült autót ezekben a napokban adják át újdonsült tulajdonosának, aki miután leszurkolta érte a nem mindennapi vételárat, alighanem az sem fogja zavarni, hogy a WLTP szerinti fogyasztása csúcsra járatva 100 kilométerenként akár 43 liter is lehet – és nem csak azért, mert Szaúd-Arábiában híresen olcsó az üzemanyag…