Mi lenne, ha…?

Mi lenne, ha…?

A címben szereplő kérdéssel harangozta be Bolide nevű autóját a Bugatti, amellyel nem kevesebbre vállalkoznak, minthogy kihozzák a maximumot ikonikus, 8.0 literes, W16-os turbómotorjukból. No, nem mintha az idén bemutatott Chiron Super Sport 300+ kapcsán bárki panaszkodott volna a lóerők hiányára, de a jelek szerint a mérnököknek mégis sikerült találni „némi” tartalékot a rendszerben.

Szakértők szerint a Volkswagen Csoporthoz tartozó francia gyártó nem véletlenül most hozakodott elő a Bolide finoman szólva is merész koncepciójával, hiszen a versenypályára született hiperautók világa egyre sűrűbb kezd lenni, többek közt olyan aktív szereplőkkel, mint a Hennessey, az SSC vagy épp a Koenigsegg. Ebben a milliárdos vásárlókért folyó versenyben pedig nem árt néha egy-egy ügyes „fogás”, amivel az adott cég bebizonyítja: ő tudja elkészíteni a leginkább lélegzetelállító kocsikat.

Az említett 8.0 literes, W16-os erőforrást legutóbb 1600 lóerős formájában láttuk, a Bolide pedig a mostani hírek szerint ezt is jócskán megfejelve, 1850 lóerőt tudhat. Ehhez mindössze 1240 kilogrammos tömeg társul, ami a Forma–1-es autókat is megszégyenítő 0,67 kg/LE mutatót jelent.

Arról, hogy a Bugattinál hogyan tudták ilyen alacsonyan tartani az autó súlyát, a szénszálas anyagok és a titán széles körű használata mellett sokat elárul a vállalat friss közleményében szereplő „kiszólás” is, amely szerint a Bolide esetén az „egyetlen luxust a két darab ülés jelenti”. A műszaki tartalom többi eleme tehát a végletekig le van „csupaszítva” – ettől azonban talán csak még „vadabb” lett a végeredmény. 

A fentieket olvasva nem meglepő, hogy a gyorsulási paraméterek is lenyűgözőek: a 100 km/h 2,2 másodperc alatt meglehet, a 200-hoz pedig 4,4, a 300-hoz 7,4, míg a 400-hoz 12 mp-re lehet szükség. Ez pedig még mindig nem a csúcs, az autó ugyanis a szimulációk alapján az 500 km/h-s tempót is átlépheti, a megfelelő aerodinamikai megoldásoknak köszönhetően pedig e határ fölött is stabil marad.

És ha a félezer km/h-s sebesség még csak elméleti is, egy másik álomhatárt már most áttört a Bolide, mégpedig az 1 méteres magasságot – természetesen alulról. A fejlesztők ugyanis a Chironhoz képest mintegy 30 centit le tudtak faragni belőle, így a teteje mindössze 995 mm-re van a talajtól.

A jármű a Bugatti elmondása szerint megfelel a hatályos FIA biztonsági szabványoknak, azonban egyelőre nem született döntés arról, hogy elindul-e a sorozatgyártása. De lehet, hogy erre is már csak addig kell várni, míg a cég háza táján valaki fel nem teszi a kérdést: „mi lenne, ha most már többet is csinálnánk belőle?”