A második helyre a motorral vagy a motorvezérlő rendszerrel kapcsolatos gondok futottak be 19%-kal. Ide sorolták a gyújtásproblémákat, valamint a befecskendező rendszer, a kipufogógáz-visszavezetés vagy épp a turbó okozta hibákat is. Érdekes, hogy 20 évvel ezelőtt még ezek feleltek a legtöbb lerobbanásért, mára azonban az arányuk jóval kisebb lett az elektromos rendszer „nyűgjeihez” képest.
A statisztika szerint ma már – a fentiekhez mérten legalább is – viszonylag kevés fejfájást okoznak a karosszériával, a fékekkel, a futóművel és a kormányzással kapcsolatos bajok, de a hűtő-fűtő- és az üzemanyag-rendszer, illetve a gumik miatt is ritkábban tárcsázzák az autómentőket. Az eredményeket azért érdemes óvatosan kezelni, hiszen sok gyártó ma már saját assistance-szolgáltatást kínál, az általuk menedzselt problémák pedig nem kerülnek be az autómentők adatbázisába.
Ennek ellenére érdekes lehet megnézni, átlagosan mely autótípusok tulajdonosai szorultak rá legritkábban a segítségre. Abban semmi meglepő nincs, hogy az ADAC statisztikái szerint arányaiban a csúcsmárkák modelljei robbannak le legritkábban, ám egészen szép számokat produkált néhány, a hétköznapi ember számára is elérhető típus. Ilyen például az alsó kategóriából a Hyundai i10 és a Toyota Aygo, egy szinttel feljebbről pedig a Renault Captur, illetve a Mitsubishi Colt és Space Star, de büszke lehet a számaira a Magyarországon gyártott Suzuki Vitara is.