Michelisz: még egy év Hyundai!

Michelisz: még egy év Hyundai!

Nem siették el a bejelentést, de szinte napra pontosan 2 hónappal a szezon rajtja előtt immár hivatalos: Michelisz Norbert idén is a BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse csapatát erősíti a túraautó-világkupa (WTCR) futamain. A 2019-ben bajnoki címet szerző magyar pilóta így ismerős technikával vág neki a 2022-es pontvadászatnak, amely jó pár változást is hoz a sorozat életében!

A 37 esztendős klasszis 2018-ban ült át a Hondából a Hyundaiba, így a mostani lesz az ötödik idénye a koreai márka színeiben. Ahogy tavaly, idén is egy Hyundai Elantra N TCR volánja mögött láthatjuk majd, amelyet a szabályoknak megfelelően egy az első kereket hajtó, 2.0 literes, 350 lóerős csúcsteljesítményű, turbófeltöltős motor hajt. A versenygép tehát nem lesz új Michelisznek, a csapattárs azonban igen: a tavalyi tabellán épp Norbi előtt a 7. helyen végző Mikel Azcona a Zengő Motorsport Cupráját hagyta ott a Hyundai kedvéért.

Szerencsére már most biztos, hogy nem a széria egykori győztese lesz az egyetlen honfitársunk, akinek szurkolhatunk, ugyanis a rajtrácson egy Honda Civic Type R TCR-rel ott lesz a még mindig csak 22 éves, tavaly Portugáliában az első futamgyőzelmét megszerző Tassi Attila is. Ez idő tájt egyébként mindössze 6 versenyző szereplése vehető biztosra (Tassi csapattársa Tiago Monteiro lesz, míg a Honda lehetőséget ad Néstor Girolaninak és Esteban Guerrierinek is), azaz az előttünk álló hetekben sok hír várható a WTCR háza tájáról.

A tervek szerint a szezon az április 9-10-i hétvégén, Csehországban veszi kezdetét, ami olyan szempontból jó előjel, hogy Michelisz tavaly ott, az Autodrom Most pályán aratta egyetlen diadalát. Az előzetes naptárban 10 helyszín szerepel, a mostanra már hagyományosnak számító hungaroringi viadalra június 11-12-én kerül sor. Az idény előreláthatólag november 18-20-án, Makaóban zárul, azaz az elmúlt két év nehézségei után a mezőny ismét elhagyja Európát: az említett városállam előtt Dél-Koreában és Kínában is tiszteletüket teszik.

Ami a bevezetőben pedzegetett változásokat illeti, a legfontosabb talán, hogy immár nem 3, hanem csak 2 futamot rendeznek egy versenyhétvégén, és a sokak által régóta szorgalmazott módon eltérően pontozzák majd az időmérő sorrendje alapján indított „főfutamot” és a fordított rajtrácsos körözést. Előbbinél 30, utóbbinál 25 pont illeti majd a győztest. Szintén újdonság, hogy a versenyek nem egy előre meghatározott számú körig tartanak majd, hanem 30 perce, plusz 1 köre lesz a mezőny tagjainak, hogy eldöntsék a helyezések sorsát. Ezen kívül a széria szabályaiért felelős FIA illetékesei ezúttal is megpróbálják igazságosabbá tenni az általában sok elégedetlenséget kiváltó pluszsúly-rendszert. Nem olyan sokára meglátjuk, mit hoznak majd az újítások, és hogyan jönnek ki belőlük a WTCR magyar indulói.