Mindjárt itt a legelső hibrid Dacia!

Mindjárt itt a legelső hibrid Dacia!

A Renault Csoport háza táján alig néhány hete beszéltek arról, hogy a konszern „költségbarát” márkája, a Dacia a „nagy elektromos átállás” közepette is kitart a hagyományos motorok mellett, amíg csak lehet (vagyis a mostani állapot szerint 2035-ig), mert a vásárlói elvárások egyelőre ezt diktálják. A román alapítású cég vezetői már akkor jelezték, ez azért nem jelenti azt, hogy teljesen kimaradnak a villanyautózásból, amire máris itt is a bizonyíték: rövidesen érkezik az első hibrid Dacia, amely a vadiúj Jogger (képünkön) kínálatát bővíti majd!

Jövő héten kerül sor a járműipar egyik legnagyobb figyelemmel övezett eseményére, a Párizsi Autószalonra. A rendezvényre a legtöbb gyártóhoz hasonló a Dacia is több újdonsággal készül: a frissített emblémájuk és színeik mellett itt mutatják meg a nagyközönségnek a Manifesto nevű koncepcióautójukat, de az érdeklődők megismerhetik a mérföldkőnek is tekinthető hibrid Jogger részleteit is.

Az öt- és hétüléses változatban is elérhető típus tavaly debütált a kereskedésekben, méghozzá nem kisebb célkitűzéssel, minthogy „egyszerre” töltse be a Lodgy, a Logan MCV és a Dokker kivezetésével keletkező űrt. A Jogger egyelőre 1.0 literes, benzines és LPG-s motorral érhető el – azonban, mint kiderült, ez várhatóan már a jövő év elején megváltozik.

Az érkező hibrid verzióról hivatalosan annyit közölt a vállalat, hogy összteljesítménye 140 lóerő lesz, és nem szokványos módon két elektromos motort használ majd (az egyik indításkor, a másik haladás közben kaphat szerepet). A korábban elejtett megjegyzések alapján szakértők azt várják, hogy – hasonlóan a Renault Clio és a Captur hibrid variánsaihoz – a Dacia Jogger Hybrid hajtásláncának alapját is egy 1.6 literes, négyhengeres benzinmotor adja majd. Az említett típusoknál már bevált E-Tech rendszer a Renault beszámolói szerint lehetővé teszi, hogy a városi autózások 80%-át elektromos üzemmódban tegyék meg a sofőrök, összességében pedig akár 40%-os üzemanyag-megtakarítást eredményezhet a megoldás.

Érdekesség, hogy a Dacia azon kevés márkák közé tartozik, amelynek előbb volt teljesen elektromos modellje, mint hibridje – ami még akkor is igaz, ha a tavaly debütált Dacia Spring Electric valójában „csak” a Kínában Renault K-ZE néven forgalmazott városi autó „átcímkézett” változata. A szóban forgó elektromos Springet Európa legolcsóbb villanyautójaként pozícionálták, és nem nehéz kitalálni, hogy a közelgő Jogger Hybrid is elsősorban az árával igyekszik majd kitűnni (lefelé) a mezőnyből.

Ha úgy vesszük, az első hibrid autója megalkotásával a Dacia hű maradt a bevezetőben említett ígéreteihez: nem száműzi a belsőégésű motorokat, de azért tesz egy öles lépést a feltörekvőben lévő alternatív technológiák irányába. Jövőre akár már ki is derülhet, tud-e a cég ezzel a húzással is olyan áttörést elérni, mint az utóbbi években a „pénztárcakímélő”, hagyományos autóival.