Mindjárt itt az új, elektromos BMW

Mindjárt itt az új, elektromos BMW

A BMW még a 2018-as Párizsi Motor Show-n lengette be a Vision iNext tanulmányautót, a koncepcióból pedig kicsivel több mint két év alatt lett gyártásra kész változat. A napokban ugyanis leleplezték az immár BMW iX néven emlegetett kocsit, amelyet a bajor márka csúcskategóriás, elektromos szabadidőautójának szánnak.  Lássuk, melyik jelzőre mennyire szolgál rá a jövőre várhatóan már az utakon is feltűnő jármű!

Meglehetősen furcsa logikát követnek azok, akik a BMW i „villanybrandbe” tartozó autók elnevezéséről, számozásáról döntenek, hiszen a cég a 2013 óta gyártott i3 és a 2014-ben debütált i8 után idén előbb az iX3-mal, majd most az említett iX-szel hozakodott elő – jövőre pedig az i4 névre keresztelt szedán nyilvánosságra hozatala van tervbe véve.

De lépjünk is túl ezen, hiszen vannak részletek, amelyek sokkal érdekesebbek, minthogy milyen karaktereket biggyesztenek majd az autók hátuljára. Kezdve mindjárt a teljesítménnyel, amely az iX esetén a hírek szerint 500 lóerő környékén van (503 PS, 496 hp), aminek jóvoltából az SUV mezőnyben igencsak figyelemre méltó módon mindössze 5 másodpercet vesz igénybe a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás.

A BMW azonban ezúttal elsősorban nem a lóerőkkel akarja lenyűgözni a közönséget, hanem a hatótávolsággal. Ha azt nézzük, hogy az egyetlen feltöltéssel megtehető út a WLTP-szabvány szerint 600 kilométernek ígérkezik, akkor ez tulajdonképpen sikerült is. Ehhez az iX-nek 100 kWh kapacitású akkumulátorcsomagra van szüksége, melyet akár 200 kW-s teljesítménnyel is lehet táplálni. Ennek köszönhetően a mostani bejelentés szerint a rendszer akár már 10 perc alatt fel tud venni 120 kilométernyi autózásra elegendő energiát – de természetesen egy hagyományos fali töltővel is elérhető a 100% egy éjszaka alatt.

Ami pedig az iX szabadidőautó-jellegét illeti, a fotókat nézve tökéletesen hozza a szegmens rajongóinak elvárásait, ám az adatokba bepillantva kiderül, hogy némiképp kilóg az SUV-piacról. Méghozzá felfelé – jobban mondva, oldalirányban! A BMW egyelőre csak a tengelytávra vonatkozó számot árulta el, a megadott 2997 mm pedig bő 30 centiméterrel szélesebb, mint a kategória napjainkban legnépszerűbb modelljeinél (pl. Toyota RAV4, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan).

A bajor cég már jövőre piacra is dobná az iX-et, amelynek árával kapcsolatban egyelőre nem láttak napvilágot részletek. Az összeg nagyságát minden bizonnyal az is befolyásolja majd, hogy a korábban pedzegetett módon valóban felruházzák-e az autót magasszintű önvezető képességekkel – amelyet a most kiadott hivatalos közleményben egyelőre nem tisztáztak.