A Mercedes-Benz GLC nevű kompakt, luxus szabadidő-autó 2015-ben mutatkozott be, így az iparág „íratlan szabályainak” megfelelően mostanra igencsak megérett a generációváltásra. A német cég már eddig is csepegtetett információkat a közelgő frissítéssel kapcsolatban, most pedig azt is elárulták, hogy az új modell világpremierjére június 1-jén kerül sor. A bejelentés kapcsán néhány új részletet is megosztottak az autóról, valamint egy sejtelmes fotót is közzétettek a kocsi hátuljáról.
Bár az említett felvétel tényleg csak egy „mozaikdarabkának” tűnik, azért a szakavatott szemek leszűrték belőle, amit kell: a fényképen megjelenő formaterv alapján az új GLC designja jelentős részben a tavaly debütált új C-osztályéra épül, ami nem is meglepő annak tükrében, hogy a Mercedes kimondva-kimondatlanul mindig is a C-osztály „SUV-változataként” pozícionálta a GLC-ket.
Ha három kifejezéssel kellene összefoglalni, hogy az eddigi ismeretek alapján miben hoz változást, fejlődést a GLC új, várhatóan még az idén a kereskedésekbe kerülő második korosztálya, akkor a „kényelem, intelligencia, elektromobilitás” trióra esne a választás. Sorrendben haladva az utasok kényelmi szintjének beígért emelése alighanem a kocsi hosszának (4,65 méter) kismértékű növekedésével jár majd, ami teljes mértékben megfelel napjaink trendjeinek.
Mint ahogy szintén borítékolható, hogy a rövidesen érkező prémiumkategóriás SUV-ban helyet kapnak a Mercedesnél jelenleg rendelkezésre álló legfejlettebb biztonsági- és vezetéstámogató megoldások is. A műszerfal várhatóan teljesen digitálissá válik, köszönhetően az egyes modelleknél már használt MBUX infotainment rendszernek, amelyet egy „Hey, Mercedes” hangos köszönéssel is lehet aktiválni.
Ami pedig a „villanyosítást” illeti, az már nem teljesen újdonság a típusnál: a csúcsot ilyen szempontból eddig a GLC 300de plug-in hibrid modell jelentette a maga mintegy 45 kilométeres tisztán elektromos hatótávjával. Az új GLC palettáján a hírek szerint benzin- és dízelmotorral felszerelt tölthető hibridek is lesznek, amelyek már több mint 100 kilométert is meg tudnak tenni villanyüzemmódban, vagyis a vásárlók egy jelentős része teljes egészében helyi károsanyag-kibocsátás mentesen használhatja majd őket.
Az ígéretek szerint a változatos terepviszonyokhoz is jól alkalmazkodó (egyebek mellett hátsókerék-kormányzás és légrugózás funkciókkal felszerelt) új GLC-knél is érkeznek majd idővel a teljesítményre kihegyezett AMG-verziók, sőt, egy tisztán elektromos variáns piacra dobása sem zárható ki. Egy biztos: a június 1-i hivatalos bemutató után már sokkal okosabbak leszünk.