Mitől lesz „igazi” Subaru a Solterra?

Mitől lesz „igazi” Subaru a Solterra?

Már csak néhányat kell aludni, és megismerhetünk minden részletet az első tömeggyártásban készülő elektromos Subaruval, a Solterrával kapcsolatban. Vagy úgy is fogalmazhatunk: rövidesen kiderül, milyen kiutat választott a népszerű gyártó abból a „22-es csapdájából”, amit a Toyotával közös fejlesztés jelentett.

A minap kiderült, hogy november 11-én tartják a Subaru Solterra hivatalos, online bemutatóját. A közepes méretű SUV-ról néhány fotó már korábban napvilágot látott, ez alapján pedig többen némi gúnnyal megállapították, hogy a kocsi lényegében csak az emblémájával tér el a szintén idén leleplezett Toyota bZ4X-től. Mindez persze nem is csoda, hiszen a „nap” („sol”) és „föld” („terra”) latin szavakból megalkotott nevű autó szintén a Subaru és a Toyota közös innovációját jelentő e-TNGA platformra épül.

Ebből kiindulva sokan arra számítanak, hogy a Solterra műszaki paramétereit illetően is nagyon közeli rokona lesz a bZ4X-nek. Utóbbi modellről annyit már biztosan tudunk, hogy kétféle változatban érkezik: az egyik egy elsőkerék-meghajtású, 201 lóerős, a másik pedig egy kétmotoros, összkerekes, 215 lóerős verzió lesz. A hírek szerint előbbihez 500, utóbbihoz pedig 460 kilométerre becsült elektromos hatótáv tartozik. Mindkét variáns 71,4 kWh-s, padlóba épített akkumulátorcsomagot kap, ami a vékony kialakítása miatt az ígéretek alapján kevés helyet vesz el az utas- és a csomagtértől.

Ugyanakkor biztosak lehetünk abban is, hogy a Subarunál törekedtek arra, hogy a Solterrának azért legyenek egyértelmű megkülönböztető jegyei, vagy ha úgy tetszik: vérbeli Subaru legyen. Ilyen téren adná magát például a márka karakterének mindig is fontos részét képező, fejlett off-road képesség. Csakhogy e tekintetben a Toyota már részben „elszívta előlük a levegőt”, az együttműködés keretében ugyanis a bZ4X-et is felszerelik a Subaru védjegyének számító, kimagasló menetképességeket biztosító X-Mode rendszerrel.

Ez elsőre jókora pofonnak tűnik a Subaru számára, valójában azonban egy észszerű alku szükségszerű velejárójáról van szó. A Subarunak reálisan nézve túl nagy terhet jelentett volna önállóan belépni a villanyautózás piacára, ezért kifejezetten jól jött nekik a legendásan nagy erőforrásokat megmozgatni képes Toyotával való közös munka. A jelek szerint „cserébe” a Toyota többek közt a Subaru híres, úgynevezett „szimmetrikus összkerékhajtási technológiájához” kért és kapott hozzáférést.

A fentiektől függetlenül a szakértők egy része még így is arra számít, hogy a hamarosan debütáló Subaru Solterra a terepjáró képességek további tökéletesítésével, az útfelület változására (beleértve hó, sár stb.) való gyors reagálással akar majd kibújni a Toyota bZ4X „árnyékából”. Akárhogy is, az eddigi információk alapján a két „testvér-SUV” egyaránt 2022 közepén kerülhet a márkakereskedésekbe.