„Moduláris” versenyautóval rukkolt elő a Ferrari

„Moduláris” versenyautóval rukkolt elő a Ferrari

A mögöttünk hagyott hétvégén rendezték meg Európa egyik legnagyobb presztízsű hosszútávú autós viadalát, a Spái 24 órás versenyt, amely során a Ferrari hivatalosan is bemutatta a fejlesztés utolsó fázisában járó 296 GT3 nevű kocsiját. A vállalat közlése szerint a jármű megalkotásában az olasz gyártó minden részlege, így többek közt az Formula–1-es csapat is részt vett – ennek köszönhető többek közt a jármű egyik védjegye, a könnyedén levehető első- és hátsó karosszéria.

Nyugodtan mondhatjuk, a 296 GT3 meglehetősen „nehéz” örökséget vesz át, a GT-kategóriában ugyanis a márka valaha volt talán legeredményesebb versenyautója, a 488 GT3 számít a közvetlen elődjének. Hogy mást ne mondjunk, a 2016-ban debütált modell a fentebb említett belgiumi 24 órás futamon is felállhatott a dobogóra (két Mercedes-AMG által fémjelzett kocsi mögé). Ha minden a tervek szerint halad, a roppant sikeres 488 GT3 jövőre adja át a helyét a most leleplezett újdonságnak.

A 296 GT3 alapját nem meglepő módon a 296 GTB nevű hibrid, utcai autó adja, amelyet tavaly az első olyan Ferrari-emblémás kocsiként harangoztak be, amelyben hathengeres motor található. Az ott megismert 3.0 literes, V6-os turbómotort a 296 GT3 is megtartja, azonban a „rendszámos” változat 165 lóerős villanymotorját nem – már csak a különböző versenysorozatok technológiai szabályrendszere miatt sem.

Éppen ezért a legnagyobb kérdés most az, hogy az elektromos „segítség” nélkül a 296 GT3 képes lesz-e produkálni „legközelebbi rokona” teljesítményét és dinamikáját. Az biztos, hogy az utcai verzióhoz képesti mintegy 250 kilogrammos súlycsökkentés és a jóval alacsonyabb légellenállás az előnyére válik, és a Ferrari hivatalos honlapján közölt kb. 600 lóerő és 712 Nm-nyi csúcsnyomaték is bizakodásra ad okot a leendő pilótáknak.

A vadonatúj kétajtós sportkocsin egydarabban eltávolíthatóak az első- és hátsó karosszériaelemek. A GT-autók tervezéséért felelős Ferrari-vezető, Ferdinando Cannizzo a nemzetközi sajtónak úgy nyilatkozott, ez az F1-es istállótól merített ötlet nemcsak az egyszerűbb összeszerelhetőséget szolgálja, hanem a leendő tulajdonosok dolgát is megkönnyíti, hiszen könnyebb szervizelhetőséget tesz lehetővé.

A beszámolók alapján a 296 GT3 már nagyjából 8000 kilométernyi éles tesztelésen van túl, az első példányait már az idei év vége előtt átvehetik a vevők, és a 2023. januári Daytonai 24 órás viadalon akár debütálhat is a pályán. A pontos árat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de a Ferrari azt ígéri, nem lesz számottevő drágulás a 488 GT3-hoz képest, melyet kb. 600 ezer dolláros, azaz mintegy 235 millió forintos áron lehet megvásárolni.