Az Alfa Romeo háza táján a közeljövőben egyértelműen a szabadidő-autókon lesz a hangsúly – amin persze napjaink globális eladási statisztikáit nézve nem is nagyon lehet csodálkozni. A sort 2022 elején a Tonale nyitja majd, amellyel kapcsolatban most újabb részletek láttak napvilágot.
A patinás gyártó még a 2019-es Genfi Autószalonon lengette be az egyik észak-olaszországi hágóról elnevezett Tonalét. A márka Stelvio nevű SUV-jánál valamelyest kisebb kocsinak az eredeti tervek alapján mostanra már az utakon is kellene lennie, azonban az elmúlt időszak nehézségei miatt, különös tekintettel az egész iparágat sújtó chiphiányra, a premiert többször is elhalasztották. Sajtóhírek szerint egyébként a külső körülmények mellett az is hátráltatta a piacra dobást, hogy az Alfa Romeo vezetősége nem volt elégedett a tesztek során mutatott teljesítménnyel és a hibrid rendszer hatékonyságával.
Merthogy az a kezdetektől biztosra vehető volt, hogy a Tonale palettáján egy plug-in hibrid változat is helyet kap. Az állítólag a Jeep Compasstól „örökölt” hajtás egy az első tengelyt hajtó benzinmotorból és a hátul elhelyezett villanyerőforrásból áll, melyeknek köszönhetően ez a variáns összkerékhajtású lesz. Természetesen lóerőből is ez jelenti majd a kínálat csúcsát, szám szerint 240-nel, bár, ha igazak a fenti pletykák, könnyen lehet, hogy végül a főnökség nyomására ennél valamivel erősebbre hangolják a konnektorról tölthető Tonalét.
A „hagyományos” vonalat egy 1.6 literes dízelmotor (130 lóerő), valamint egy-egy 130 és 160 lóerős, turbós benzinerőforrás jelentheti majd. Szintén a napokban hozták nyilvánosságra a négyajtós, kompakt szabadidő-autó pontos méreteit, eszerint a Tonale 4,53 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas lesz. Az árral kapcsolatban egyelőre csak találgatások léteznek, de viszonyításképpen érdemes megjegyezni, hogy a több szempontból is alapként szolgáló Jeep Compass belépőváltozatai forintban kifejezve kb. 9-10 milliót kóstálnak, a plug-in hibrid verziók pedig jó másfélszer ennyit.
A várhatóan már a jövő éve első negyedében megjelenő Tonale után az Alfa Romeo közlése szerint egy még kisebb, inkább már a városi crossoverek szegmensébe tartozó divatterepjáró lehet a következő újdonság a sorban, majd jöhet egy elsősorban az amerikai piacra szánt, méretesebb szabadidő-autó is. Az olasz márka középtávú tervei pedig aligha lepnek meg bárkit is: nagyjából 5 esztendő múlva ugyanis már a tisztán elektromos modellek kerülhetnek előtérbe.