„Nyomokban eredetit tartalmazhat.” A különböző élelmiszerek csomagolásán olvasható feliratot kölcsönvéve nagyjából ezt mondhatjuk az olasz Totem Automobili műhely által a napokban bemutatott autóról, amely egy 55 esztendővel ezelőtti Alfa Romeo Giulia GTA elektromossá varázsolt változata. A mérnökök tehát bátran hozzányúltak a tradíciókhoz – ettől persze még a végeredmény több mint lélegzetelállító!
Végy egy régi, ikonikus autót és alakítsd át a 21. század innovációját kihasználva! Mindez egyfajta sikerreceptté kezd válni a gyártók körében, amin persze nem is nagyon lehet csodálkozni, hiszen az így megszülető, régi időket idéző, de a mai utakon is versenyképes kocsikat meglehetősen magas összegért lehet értékesíteni. Most a Totem Automobili is bejelentkezett a mezőnybe, egy 1965-ös Alfa Romeo Giulia GTA-val.
Nyugodtan mondhatjuk azonban, hogy a szóban forgó kocsi ezúttal tényleg csak amolyan ihlető volt, hiszen a számítások szerint a teljes átszabás során az autó karosszériájának nagyjából a 10%-a maradt meg. A túlnyomó többséget szénszálas anyagokból építették újra, ami meglehetősen jótékonyan hatott az össztömegre, amely a hivatalos információk szerint 1270 kilogramm.
Meg is van az ok a súlycsökkentésre, hiszen a Giulia teljesen elektromos verzióban született újjá, amihez természetesen egy jókora akkucsomag jár. Az 50,4 kWh-s kapacitású telep önmagában mintegy 350 kg-ot nyom, de ami ennél lényegesebb: átlagos tempóban haladva több mint 300 kilométeres hatótávot biztosít. A villanymotor teljesítménye 518 lóerő és 940 Nm-nyi csúcsnyomaték, ami 3,4 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást tesz lehetővé, míg a maximális tempó 245 km/h körül alakul.
A talán legérdekesebb részlet a régi-új kocsival kapcsolatban a 13 hangszórós, térhatású hangzást garantáló hifirendszer, amely képes arra, hogy az eredeti benzinmotorhoz kísértetiesen hasonlító hangot játsszon le az utastérben – mindezt ráadásul adaptív módon, azaz a pillanatnyi sebességtől és a pedálállástól függően mindig a megfelelő intenzitással. Az új Totem GT Electric tehát nem épp azoknak készült, akik a csendes üzemmód miatt választják az elektromos meghajtású járműveket.
Az árat illetően egyelőre 430 ezer eurós, vagyis átszámítva csaknem 154 millió forintos összegről hallani, ám ebben még nincs benne a különböző egyedi ügyféligények miatti esetleges felár. A legendás kocsi 20 példányban készülő modern utódját – amelyben a műszerfalat is két digitális kijelzőre cserélik – a gyártó ígérete szerint 2022-ben vehetik át a megrendelők.