Azok után, hogy a Fiat 500 következő generációja a közelmúltbeli bejelentések alapján már kizárólag elektromos változatban lesz kapható, szinte borítékolható volt, hogy a vállalat teljesítményre kihegyezett részlege is elkészíti a saját villanyverzióját az ikonikus városi kisautóból. A frissen bemutatott Abarth 500e a teljesség igénye nélkül több lóerővel, sportosabb vezetési élménnyel és mesterséges benzinmotorhanggal igyekszik belopni magát a vásárlók szívébe.
Az Abarth történetének első teljesen elektromos kocsija 152 lóerős lesz, ezzel kb. 35 lóerőt ver az alapjául szolgáló Fiatra. A növelt teljesítmény mellé 235 Nm-es csúcsnyomaték tartozik, aminek köszönhetően az Abarth 500e kereken 7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra – 2 másodperccel fürgébben, mint a Fiat 500e. A szóban forgó villanymotor egyébként szakértők szerint azonos lehet az ugyancsak a Stellantis konszern égisze alá tartozó Peugeot által az új e-308-ban használt erőforrással.
Az akkumulátor azonban a „Fiat-testvértől” jött: a 42 kWh-s csomagból a magasabb teljesítmény miatt az Abarthnál 320 helyett csak kb. 250 kilométernyi hatótávot lehet kihozni. A torinói székhelyű cég azt közölte, mintegy 50 km-re elegendő energiát akár 5 perc alatt fel tud venni az Abarth 500e, de a 80%-ig történő töltés is alig fél órát vesz igénybe.
A relatíve kis akkupakk előnye, hogy a kocsi súlya elég jól kordában tartható maradt. Az 1365 kg-os autó a saját platform által biztosított szélesebb nyomtávnak, hosszabb tengelytávolságnak és jobb súlyeloszlásnak köszönhetően a gyártó szerint a belsőégésű változatnál is dinamikusabb vezetési élményt ígér. Az Abarth 500e leendő tulajdonosai háromféle vezetési mód közül választhatnak: a visszafogott teljesítményű Turismót a mindennapos autózásra ajánlják, a Scorpion Streetet a maximalizált fékenergia-visszanyerés miatt a gyakori megállásokkal tűzdelt városi közlekedésre, a Scorpion Track pedig természetesen elsősorban a teljesítményről szól.
Az Abarth vezetői elárulták, a fejlesztés egyik legizgalmasabb fázisa volt, hogy a vevői elvárásokra gondolva a „hagyományos” 500-asokra jellemző, karakteres motorhangot valahogy reprodukálni tudják. Egy hanggenerátor beépítésének köszönhetően az eredmény állítólag valóban olyan lett, mintha egy benzines Abarthot vezetne az ember.
A skorpiós márka 500e modellje egy különleges, a „törzsvásárlóknak” fenntartott, 1949 példányban limitált (a szám a cég alapítási évére utal) szériával indul, de a tervek szerint jövő év közepe táján már a kereskedésekbe kerül az újdonság. Az ára minden bizonnyal valamivel a 15 millió forint környékén elérhető elektromos Fiat 500 felett alakul majd – ezt támasztják alá a nemzetközi sajtóban szereplő, 40 ezer eurós (átszámítva kb. 16,3 millió forintos) indulóárról szóló várakozások is.