Nagyobb és modernebb az új luxus Merci

Nagyobb és modernebb az új luxus Merci

Rendhagyó módon, egyszerre „két színpadon” mutatták be minap az új Mercedes-Maybach S osztályt. A márka luxusmodelljének premierjét ugyanis a többség a Mercedes me nevű, nemzetközi digitális platform segítségével követhette, azonban Kínában egy 350 fős közönségnek volt szerencséje személyesen is megtekinteni az autót. A német gyártó célja egyértelmű a várhatóan jövőre piacra kerülő kocsival: többek közt számos kényelmi innováció révén új szintre emelni a fényűzést.

Lassan hat esztendeje annak, hogy a világ megismerte az első Mercedes-Maybach S-Class Saloon modellt, amelyből ez idő alatt mintegy 60 ezer darabot adtak el, ami az igencsak borsos árcédulára gondolva kiváló eredménynek számít. A vállalatnál pedig most úgy fogalmaztak, érzékelve a csúcskategóriás járművek iránti egyre növekvő keresletet, mindenképpen elő akartak rukkolni valami újjal a tehetős vevők számára.

Ez lett tehát az S osztály legifjabb tagja, amely természetesen nem kerülheti el az összehasonlítást elődjével. Nos, ami a fizikai paramétereket illeti, a maga nagyjából 5,47 méteres hosszával, 1,9 méteres szélességével és 1,5 méteres magasságával igencsak méretesnek számít – hogy mást ne mondjunk, ez lesz a leghosszabb az összes jelenlegi Mercedes személyautó közül.

A gyártó ígérete szerint a növekvő hely teljes egészében az utasok kényelmét szolgálja. A különböző exkluzív megoldásoknak köszönhetően a hátsó üléssor például egyenesen egy komfortos „munkaállomássá” vagy épp a „kreatív visszavonulás” helyszínévé varázsolható. A kocsi nem szűkölködik az olyan Maybach-védjegynek számító kellékekben, mint a belső elválasztófal vagy épp a nagy, fa díszítőelemek. Az utasok védelméről közben egy 18 légzsákból álló rendszer gondoskodik.

A S osztály csúcsára érkező jármű a hírek alapján három különböző hajtással is elérhető lesz. Egyik verziójába egy 621 lóerős, V12-es motor kerül (állítólag ez lesz az utolsó ilyen erőforrással felszerelt Mercedes), de lesz 500 lóerős, V8-as benzin változat is 48 voltos mild hibrid rendszerrel. A legkevesebbet a plug-in hibrid variánsról hallani, a sajtóban mindenesetre hathengeres benzinmotorról és valamivel 500 lóerő feletti összteljesítményről olvasni.

Ami a terveket illeti, nem véletlen, hogy Kínában tartották az élő világpremiert, ez számít ugyanis a Mercedes-Maybach S osztály legfőbb piacának: az eddigi eladások kétharmada a világ legnépesebb országában történt. Ezzel együtt persze jövőre a világ többi részén is elérhető lesz a luxusszedán, méghozzá – ahol ezt a szabályozások lehetővé teszik – az eddigieknél fejlettebb, hármas szintű önvezető rendszerrel.