Ma az a ritka gyártó, amelyik nem rukkol elő elektromos hajtású koncepcióval vagy késztermékkel egy nemzetközi kiállításon. Mondhatni, ez ma az autóipari alap. Mostanra az a kérdés, ki mit hoz ki ebből a nagy szabadságot kínáló technikából.
A FIAT történelme többek között a bátor húzásokról szól, és elképesztően rá tud érezni időről-időre, mi az, amire a vásálóinak VALÓBAN szüksége van. A torinói márka ugyanakkor az utóbbi időben mintha kissé ellustult volna, egyetlen, valóban sikeres terméke a 10 éve kiadott retro 500-as és puffasztott, de nem kevésbé népszerű mutációi voltak. Most azonban Genfben mutattak valamit, ami az olasz autózás legjobb éveit idézi, és ezúttal nem a formát húzták elő az archívumból, hanem a szellemiséget.
A gyár nagyon kellemes meglepetéssel ajándékozta meg magát és a közönséget a 120. születésnapja alkalmából. A Centoventi (jelentése: 120) tanulmány egyszerre ötletes, vidám, az ígéretek szerint megfizethető és minden mozzanatában napjaink elvárásaira, tárgykultúrájára reflektál.
Csak néhány szempont, ami gyökeresen különbözik az eddig az autógyártók által sulykolt erényektől:
Olyan hosszú a tökéletesen átgondolt, és a jelen autóipari kínálatnak teljesen ellentmondó részletek listája (pl. bármi lehet műszerfal, a saját telefonunk, tabletünk, de akár egy gyári egység is.), hogy vélelmeznünk kell: a FIAT-nál a Centoventi több, mint egyszerű tanulmány, hiszen rengeteg munkát öltek bele. Az a legkevesebb, hogy a cég autói valóban ebben az irányban fejlődnek tovább, de gyanús, hogy a törtfehér gombóc egy közeljövőben érkező, piaci modell alapját is adja, még ha nem is a mostani formájában.