Négy hengerrel sem kell szégyenkeznie az új SL Mercinek

Négy hengerrel sem kell szégyenkeznie az új SL Mercinek

A tavaly ősszel debütált Mercedes-AMG SL roadsterek eddig kétféle nyolchengeres motorral voltak elérhetőek, a napokban bemutatott, legújabb változatban viszont „lefelezte” a hengerek számát a gyártó. A sportkocsik rajongói elsőre talán csalódottan fogadják ezt a fejleményt, azonban így is van miért felkapni a fejünket az SL 43 néven futó modellre. A 2+2 üléses autóban ugyanis a Forma–1-ből átvett, a sorozatgyártású modelleknél eddig nem látott technológia is helyet kapott.

A Mercedes SL-osztályt 1954-ben ismerte meg a világ, 1957 óta pedig nyitott tetejű verzióban is készül, amely szegmensben azóta is fontos etalonnak számít a piacon. A típus mostanra a hetedik generációjánál jár, és most először a nagy teljesítményű autókra szakosodott Mercedes-AMG brand alatt fut. Ahogy azt fentebb is jeleztük, a 2021 októberében ismertté vált variánsok (SL 55 és SL 63) egyaránt V8-as biturbó motort kaptak, 476, illetve 585 lóerővel. A német vállalat már akkor előrevetítette, hogy rövidesen egy „belépőszintű” modellel is előrukkolnak – ez a pillanat pedig most érkezett el.

Az SL 43-asban tehát egy 2.0 literes, soros négyhengeres turbómotor található, amely annak az M139-es erőforrásnak a továbbfejlesztett változata, amelyet a legerősebb tömeggyártásban használt négyhengeres motornak tartanak. Az AMG specialitásából egyes modelleknél több mint 400 lóerőt is kihoztak már, az SL 43-asban a hivatalos adatok szerint 381 lóerőt és 480 Nm-es csúcsnyomatékot tud majd.

Az igazi érdekesség azonban, hogy a rendszer kiegészül egy a Forma–1-ben használatoshoz hasonló elektromos turbófeltöltővel. Tekintve, hogy a Mercedes az idei szezont leszámítva elég régóta az F1-mezőny előtt jár technológia terén, ez azért meglehetősen jó „ajánlólevél” az SL 43-asnak. Az utcai autókban a hírek szerint most először bevetett megoldás egy 48V-os hálózatról működik, csakúgy, mint a lágyhibrid indítógenerátor, amely rövid ideig képes akár 14 extra lóerőt biztosítani a kocsinak.

Az SL 43 hátsókerék-meghajtású, ellentétben a két közvetlen elődjével, melyek az AMG Performance 4MATIC+ révén összkerékhajtásúak. A 9 fokozatú automata váltó viszont maradt, amely a korábban említett paraméterekkel együtt 4,9 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulást tesz lehetővé. A „szárazon” 1810 kilogrammot nyomó kocsi elektronikusan korlátozott végsebessége 275 km/h.

Ha abból indulunk ki, hogy ezt megelőzően utoljára 1963-ban gördült le a futószalagról olyan Mercedes SL-osztályú autó, amelyben soros négyhengeres motor volt, a szóban forgó újdonság akár visszalépésnek is tűnhetne, azonban jócskán akadnak olyan tényezők, amik miatt az SL 43-as – amely esetén a többség az SL 55-ös forintban kifejezett kb. 65 milliós árához képest jelentősen „barátibb” árcédulára számít – kapós lehet a vásárlók körében.