Nem kell tovább várni a Pininfarina Battistára

Nem kell tovább várni a Pininfarina Battistára

Kevés olyan szektor van, amelyiket jobban megviselték volna az elmúlt bő két év viszontagságai, mint az autóipart. Különösen a kis példányszámú hiperautók esetén lehet azt érezni, mintha a szegmens „átaludta” volna a 2020 márciusa utáni időszakot. A Pininfarina Battistának is tavalyelőttre kellett volna elkészülnie, azonban csak a napokban futott be a hír: legördült a gyártósorról az első példány! Ha valamikor, akkor most igaz a „jobb későn, mint soha” mondás, a kétajtós, teljesen elektromos sportkocsi paramétereit elnézve ugyanis nyugodtan mondhatjuk: erre tényleg érdemes volt várni plusz 2 esztendőt!

A kerekenként 1 villanymotorral ellátott Pininfarina Battistát minden idők legerősebb sorozatgyártású olasz sportkocsijaként harangozták be, ami arrafelé rangos címnek számít, ráadásul az igazat megvallva az egész világon sem nagyon akadnak kihívói: a maga 1914 lóerős teljesítményével a képzeletbeli dobogó harmadik fokán áll a japán Aspark Owl (2012 lóerő) és a brit Lotus Evija (2000 lóerő) mögött.

A fent említett adathoz 2300 Nm-es csúcsnyomaték társul, ami így lélegzetelállító gyorsulási mutatókat eredményez: a 2,2 tonnás kupé kevesebb mint 2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, de a 300-as tempóhoz is csak 12 másodpercre van szüksége, a végsebessége pedig a tesztek alapján 350 km/h körüli. És mivel mégiscsak egy villanyautóról van szó, álljon itt a hatótáv is: a Pininfarina Battista a 120 kWh-s akkumulátorpakkjának köszönhetően akár 500 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel.

Elég meglepő lenne, ha bárki is éppen ez utóbbi tényező miatt döntene úgy, hogy kifizeti a kocsiért elkért 2,5 millió dolláros, azaz forintban kifejezve 1 milliárdos összeget, amiért cserébe egyébként az exkluzív járműveknél megszokott módon kívül-belül lényegében teljesen egyedire lehet szabni az autót. De messze nem ez az egyetlen extra szolgáltatás, ami jár a dúsgazdag vevőknek, hiszen igény esetén bárki ellátogathat a Pininfarina cég Torinóhoz közeli „manufaktúrájába”, hogy a személyesen nézze meg, hogyan készül a saját példánya.

Sőt, a korábbi értesülések arról szóltak, hogy a vásárlóknak lehetőségük lesz egy vezetéstechnikai oktatáson is részt venni, amelyet az egykori Formula–1-es pilóta, Nick Heidfeld tart. A tizenháromszoros F1-dobogós német versenyző maga is szerepet vállalt a kocsi tesztelésében, így első kézből tud tanácsokat adni annak érdekében, nehogy az elképesztő sebesség és dinamizmus miatt a vártnál rövidebb ideig tartson a tulajdonosok első útja gyűjteményük újdonsült darabjával.

Azért Heidfeldnek nem kell attól tartania, hogy mostantól minden napját a Battista vezetésének rejtelmeibe való beavatással kell töltenie, ugyanis a Pininfarina összesen 150 példányt készül előállítani, és mivel egy-egy autó komplett legyártása kb. 10 hétig tart, sokaknak még eltart egy ideig a várakozás minden idők legizmosabb olasz sportkocsijára.