Nem kellett rá sokat várni: itt a Volvo EX90!

Nem kellett rá sokat várni: itt a Volvo EX90!

Megérkezett Magyarországra a Volvo közelmúltban bemutatott, teljesen elektromos szabadidő-autója, az EX90. Az ötajtós, három üléssoros modell, amely több szempontból is mérföldkőnek számít a svéd gyártó történetében, az XC90 helyére lépve válik a márka új „zászlóshajójává”. A luxus SUV-ot Európában kétféle változatban kínálják, a friss információk szerint pedig hazánkban mindkettő érhető lesz – az árát viszont alaposan megkérik.

Ahhoz képest, hogy az autóiparban mostanság milyen „csúszásokat” tapasztalunk (mind fejlesztésben, mind gyártásban és szállításban), a Volvo EX90 esetén üdítően gyorsan lett „ötletből” kész jármű. A Recharge nevű koncepcióval (amelyen egyébként a Polestar 3 is alapszik majd) ugyanis 2021 júniusában hozakodott elő a göteborgi székhelyű vállalat, mostanra pedig már a hivatalos bemutatóra is sor került.

A maga 5,04 méteres hosszával, 2,04 méteres szélességével és 1,75 méteres magasságával – valamint csaknem 3 tonnás tömegével – az újdonság bőven a divatterepjárók szegmensének „nagyjai” közé érkezik. Az összkerékhajtású kocsi minden verziójába két villanymotor, valamint egy nettó 107 kWh-s akkumulátorcsomag kerül. Utóbbi csaknem 600 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, 250 kW-os DC-töltővel pedig akár fél óra alatt 10-ről 80%-ig táplálható az aksi. És ahogy az egyre több új elektromos autónál megfigyelhető, az EX90 is támogatja a kétirányú töltést.

Teljesítményt illetően a Twin Motornak nevezett alapmodell 402 lóerőt és 770 Nm-es nyomatékot, míg a Twin Motor Performance 510 lóerőt és 910 Nm-t tud felmutatni. Az idehaza sajtóinformációk alapján 42-44 milliós forintos áron rendelhető EX90-ek végsebességét 180 km/h-ban limitálják.

Ebben a kocsiban debütál a Volvónál a gyalogosgázolások esélyét lényegesen csökkenteni képes Lidar-rendszer. A brand hírnevéhez hűen egyébként sem lehet panasz a biztonsági- és vezetéstámogató megoldásokra, hiszen az EX90-ben összesen 16 ultrahangos szenzor, 8 kamera és 5 radar kapott helyet. A SUV ráadásul nemcsak „kifelé”, hanem „befelé” is figyel: a legifjabb Volvo kamerákkal felügyeli a sofőr éberségi szintjét, és ha problémát észlel, képes bekapcsolni a jármű vészvillogóját, majd félrehúzódni az út szélére.

A Volvo első, kimondottan csak elektromos típusa egyébként egy hosszú, de a szektorban szétnézve borítékolható folyamat kezdeti lépése. A svéd gyártó ígéretei szerint mostantól minden esztendőben leleplez egy villanyautót, az út végére, várhatóan 2030-ra, pedig tisztán elektromos márkává válik majd.