A Jeep bemutatja a jócskán méretes, 6,4 literes és természetesen V8-as motorral szerelt Grand Wagoneert, melyet a hazai piac aduja, a Cadillac Escalade ellenfeléül szánt.
Míg Európában és a Távol-Kelet nagy részén is töretlenül dübörög a downsizing mánia, addig az USA-ban erre fittyet hánynak. A jó amcsi tradíció szerint behemótokat kell gyártani, öblös erőforrással. Ha a károsanyag-kibocsátás vagy a fogyasztás csökkentése kerül szóba, akkor persze szó lehet azért elektromotor beépítéséről és terhelésfüggő hengerlekapcsolásról, de ettől egy 5-6 literes benzinmotor még nem lesz éhezőművész.
Az amerikai gyártó nem tétlenkedik. Még csak idén év elején leplezte le a Grand Cherokee L-t, most pedig megérkezett két, szintén a vadnyugatnak szánt testvére, a még méretesebb Jeep Wagoneer és Grand Wagoneer. Az arányok érzékeltetéséhez legyen elég annyi, hogy a maga 5,2 méteres hosszával már a Cherokee L SUV is hajszálnyival nagyobb, mint az egyik leghosszabb európai luxusterepjáró, vagyis a BMW X7, de azért a méreten kívül túl sok hasonlóságot ne keressünk.
A Full Size (kiejtése: rettenetesen-böhömnagy) szabadidőautók között versengő új Jeepek 5,43 méter hosszúak, 2,12 méter szélesen terpeszkednek és 1,92 méter magasak. S hogy a beltér is megfelelően hasznosítható legyen, ezért a tengelytávolságuk is túllóg a 3 méteren. A megrendelt kiviteltől függően 18-22 colos kerekeken gördülő, 5-től kezdve akár 8 személyes változatig is rendelhető újdonságok kormánya mögött a kor kívánalmainak megfelelően 10,3 vagy 12,3 colos digitális műszeregységről tájékozódhat a sofőr. A digitális csemegék arzenálja korántsem merül ki ennyiben: a Wagoneer egy 10,1 colos infotainment kijelzőt kapott, a Grand Wagoneerben pedig egymás alatt található egy 12 és 10,3 colos középső panel, amelyeket egy 10,3 colos első utasoldali kijelző, illetve 10,1 colos hátsó képernyők egészítenek ki. (Számolja össze őket, aki tudja!)
Azért van „áram” a hajtásban is: a Wagoneert egy 48 V-os lágyhibrid rendszerrel patkolt 5,7 literes V8-as benzinmotor hajtja 400 lóerős teljesítménnyel, melyhez 548 Nm-es nyomaték társul. A Grand Wagoneerben lévő bivalyerős 6,4 literes V8-as szintén 400 lóerős, de már 617 Nm-es nyomatékot tartogat. A hengerlekapcsolásra képes motorok mellett kizárólag egy nyolcfokozatú automata váltó teljesít szolgálatot.
Az új modellek amerikai ára már ismeretes: a Wagoneer 57 995 dolláros (17,8 millió forint) áron nyit, és a Chevrolet Tahoe, a Ford Expedition, illetve hogy legyen egy japán rivális is, a Toyota Sequoia ellenfelének szánja a Jeep. A Cadillac Escalade, a GMC Yukon Denali, a Lincoln Navigator és Lexus LX (még egy japán gép) kihívójának tekinthető Grand Wagoneer pedig már minimum 86 995 dollárba (26,7 millió forint) kerül.
Na, most lehet kérdezni, hogy „Mennyit zabálhatnak ezek?” A válasz: 20-30 millió forintos autókról beszélünk, 210 Ft/literes benzinárak mellett. Kit érdekel? A vevőket biztos nem, de itt Európában is csak a környezetvédőket, meg minket, akiknek savanyú a szőlő.