Nincs tovább az Audi TT számára

Nincs tovább az Audi TT számára

Évek óta tudni lehetett, hogy az Audi TT pályafutása hamarosan véget ér, ez a pillanat pedig egy félreérthetetlen jelzés alapján most jött el: a német gyártó Final Edition, azaz „Utolsó Kiadás” néven mutatta be a minap a népszerű sportkocsi új verzióját. A kezdetektől fogva Győrben készülő kétajtós kupék és roadsterek közvetlen utód nélkül lépnek le a színről, de a sikerükhöz nagy mértékben hozzájáruló formaviláguk a hírek szerint tovább élhet majd az elektromos korszakban is.

Az Audi TT 1998-ban jelent meg, az akkortájt egészen újszerűnek ható designja pedig sokak tetszését elnyerte, így rövid idő alatt jókora szeletet hasított ki magának a sportautók piacán. Mindezt ráadásul úgy, hogy az első változatai az akkortájt a Volkswagen Golfokban is használt, 1.8 literes, négyhengeres, 180 lóerős turbómotorokkal debütáltak. Később persze a nagyobb teljesítményre vágyó vásárlók is megtalálhatták számításaikat: a jelenleg futó harmadik generáció RS-modelljeiben pl. öthengeres, 400 lóerős motor található, a tuningcégek jóvoltából pedig már 600 lóerő feletti produkcióra képes példányokról is érkeztek tudósítások.

A kocsi kivezetéséről először 2019-ben esett szó, amit akkor a portfólió „racionalizálásával” magyaráztak. A gyakorlatban mindez azt jelentette, hogy az Audi az erőforrásait egyre inkább az elektromos autók fejlesztésére fókuszálta, így kénytelen volt „elengedni” néhány hagyományos meghajtású típusát. Sokan már a tavaly leleplezett, RS-variánsra épülő Iconic Editionre is azt hitték, hogy az lesz az utolsó TT, de a friss információk szerint az ingolstadti székhelyű vállalatnak akadt még egy – 100 darabra limitált – széria a tarsolyában.

A Final Editiont legfőképpen a feketére színezett emblémák, külső tükrök, kipufogóvégek és hátsó légterelő különböztetik meg társaitól. Az Audi TT negyedszázados történetét lezáró kocsikat márciustól lehet majd megrendelni, a kiszállítások pedig az ígéretek szerint már áprilisban elkezdődnek. Nemzetközi sajtóértesülések szerint a kupéváltozat indulóára (hátsókerék-meghajtással) átszámítva kb. 18,3 millió forint, a nyitott tetejű verziókért pedig legalább 19 millió forintot kérnek el.

Az Audi már korábban is jelezte, hogy bár a típusnak a szó szoros értelmében nem lesz utódja, egy „TT-ihletésű”, tisztán elektromos autó érkezésére azért fel lehet készülni. Ehhez most annyit fűztek hozzá, hogy a kultikus kocsi „vonalait” akár egy villany-SUV is örökölheti, amit azért elsőre meglehetősen nehéz elképzelni, még akkor is, ha egyébként 2014-ben Audi TT Offroad néven már bemutattak egy a TT alapjain nyugvó, hibrid szabadidő-autót.