„Okosüveggel” érkezik a Maserati MC20 Cielo!

„Okosüveggel” érkezik a Maserati MC20 Cielo!

„Bevált recepten ne változtass” – hangzik a mondás, amelyhez a jelek szerint a Maseratinál is tartják magukat. Az olasz gyártó ugyanis a csúcssportkocsik világában megszokott módon nem sokkal azután, hogy előrukkolt egy igencsak figyelemre méltó kupéval (jelensül az MC20-szal), elkészítette annak nyitható tetejű változatát is! Nézzük, mit érdemes tudni a napokban bemutatott, stílszerűen a Cielo (olaszul: „égbolt”) nevet viselő roadsterről!

Kezdjük azzal, ami változatlan: a Cielo a kupéverzióból ismerős, 630 lóerős, 730 Nm-es csúcsnyomatékú, 3.0 literes, hathengeres biturbó Nettuno-motort kapta, amelyet a Maserati 100%-ban saját fejlesztésűként aposztrofál, de szakértők szerint azért „erős rokonságot” mutat a Ferrari F154 és az Alfa Romeo 690T erőforrásokkal. Akárhogy is, a szóban forgó technikával a Cielo kereken 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, azaz egyetlen tizeddel „lassabb” csak, mint a kupé, végsebessége pedig elődjénél 5 km/h-val alacsonyabb, kb. 320 km/h.

A csekély mértékű dinamizmus-csökkenés egyik oka, hogy a roadster 65 kg-mal többet nyom, ami a nyitható tetőhöz tartozó technológiát és az egyéb ilyenkor szükséges átalakításokat figyelembe véve „visszafogott súlygyarapodásnak” számít. Maga a tető egyébként 12 másodperc alatt csukható és nyitható, kabrióüzemmód esetén a motorház fölött alakítottak ki helyet a panelnek.

A Cielo egyik védjegye a Maserati által „okosüvegnek” nevezett, folyadékkristályos technológiát alkalmazó megoldás, amely lehetővé teszi, hogy zárt használat esetén a tetőablak egyetlen gombnyomásra váljon átlátszóból teljesen sötétté és fordítva. Az első közzétett fotókon a roadster különleges, Aquamarine („tengervíz”) színben pompázik, és az is jól látszik, hogy megörökölte a kupéváltozattól a jellegzetes, felfelé nyíló „pillangóajtókat” is.

A nyitható tetejű kocsi az aktív biztonsági rendszerek terén is hoz némi újdonságot, hiszen a friss bejelentés szerint az autonóm vészfékezés és a közlekedési táblák azonosítása funkciók, valamint egy új, 360 fokos kamera is elérhető lesz hozzá. Részben ezért, részben a roadsterek szokásos felára miatt a Cielo alighanem a már piacon lévő MC20-asok 210 ezer eurós (átszámítva kb. 82,5 millió forintos) indulóáránál valamivel drágábban lesz majd rendelhető.

A vadiúj kocsi premierjén egyébként a Maserati illetékesei ismét megerősítették, hogy az MC20-nak idővel elektromos változata is érkezik: a márka történetében új fejezetet nyitó technológián állítólag már gőzerővel dolgoznak a modenai vállalat innovációs központjában!