Nem tudni, hogy az Adam név a gyáralapító Adam Opelre vagy a bibliai első emberre, Ádámra utal, de mindkét névhez egy kezdetet, esetünkben új kezdetet lehet társítani.
A General Motors tulajdonában levő Opel ugyanis az utóbbi időben komoly veszteséget termelt, az Adamtól azonban bevételt várnak, mint ahogy a többi új modelltől: a Mokka nevű városi terepjárótól vagy a Cascada nevű kabriótól. Egy biztos: az Adam gyártósorába 190 millió eurót fektettek be, eddig pedig több mint 16 ezer járműre érkezett előrendelés.
De lássuk, milyen is az Adam? Egy biztos: az Opel legkisebb és legsokszínűbb autója. Hosszúsága 3,7 méter, az autó kiválasztásakor pedig rengeteg színkombinációból lehet válogatni. Ez az egyik alapfeltétele annak, hogy sikeres legyen a városi kisautó elsősorban a fiatalok, másodsorban pedig a nők körében.
Mert a kis csinos autó kialakításakor figyelembe vették a férfiak igényeit is, a jármű így is elég csajos, mint ahogy a legtöbb városi kisautó. Az Opel marketingesei mindenesetre 60-40 vagy 70-30 százalékos arányban számítanak a női és férfi vásárlókra.
Az Opel határozottan jelentette ki, hogy ennyire testre szabható autó ebben a szegmensben nincs még egy, sőt, kicsi az esély arra, hogy valaki ugyanolyan autót lásson rövid időn belül, mint amilyet megvett, szóval nem lesz az az érzése, mint egy aqua-marine színű Dacia Logan tulajdonosának.
Sok szó esett az autó változatos külsejéről, de lássuk mit rejt a motorháztető? A modern külsejű kisautó kétféle benzinmotorral kapható: 1,2-essel illetve 1,4-essel. Előbbiben 70 ló ereje lakozik, utóbbi 87 vagy 100 lóerővel választható. Dízelmotoros verzió pedig nincs. Az autóban ötfokozat kézi váltó van, opcionálisan választható start-stop rendszerrel.