Peugeot 2008 DKR – 340 lóerős, ikerturbós dízelmotorral

Peugeot 2008 DKR – 340 lóerős, ikerturbós dízelmotorral

Több adatot és részletet is megszellőztetett a Peugeot a 2008-as DKR modelljével kapcsolatban, amelyet a Dakar rallyra készítettek.

Stílszerűen az autó nagy bemutatkozása is a híres és hírhedt embert-próbáló megmérettetés 2015-ös, tehát következő versenyekor lesz. A francia autógyártó buggy-ját egy V6-os, ikerturbós, hathengeres dízelmotor hozza majd lendületbe. A 340 lóerős erőforrás az autó közepén lesz elhelyezve, de arról még nem esett szó, hogy ez az első vagy a hátsó két kereket hajtja-e meg.

Ezzel együtt, tudva, hogy a Team Peugeot Total egyik legfontosabb partnere a Red Bull, és hogy a 2014-es Dakaron a Red Bull két hátsókerék-hajtásos buggyval versenyzett, nagy a valószínűsége annak, hogy a Peugeot 2008 DKR is hátsókerék-hajtásos lesz. 2014-ben a Red Bull egyik autóját a Dakar-rallyik legendás versenyzője, Carlos Sainz vezette.

Amennyiben siker koronázza a Peugeot erőfeszítéseit, akkor ő lesz az első autógyártó, akinek sikerült megnyernie a versenyt egy kétkerék-meghajtású, dízelmotoros autóval. A Dakar szabályzata szerint a kétkerék-hajtású autók könnyebbek lehetnek a 4x4-es társaiknál és lehetőségük van nagyobb kerekek használatára is - ami a nehéz terepen nagy előnynek számít.