Pokoli köridővel üzent riválisának a leggyorsabb Tesla

Pokoli köridővel üzent riválisának a leggyorsabb Tesla

Bő két éve Elon Musk, a Tesla első embere úgy mutatta be a cég akkori újdonságát, a Model S Plaidet, mint ami „gyorsabb, mint egy Porsche és biztonságosabb, mint egy Volvo.” Nos, az állítás első felére most érkezett egy nagyon erős bizonyíték, a tisztán elektromos szedán ugyanis több mint 8 másodperccel megdöntötte a nagy rivális Porsche Taycan Turbo S körrekordját a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán. Az Auto Check Center szervizhálózat legújabb cikkében a világ leggyorsabb sorozatgyártású villanyautója címet visszahódító kocsiról lesz szó.

A Tesla Model S Plaid nem sokkal a piacra dobását követően már futott egy 7:35.579-es csúcsidőt a 20 832 méter hosszú aszfaltcsíkon, ám azóta ebből a Porsche Taycan Turbo S nagyjából 2 másodpercet faragott. A bevezetőben idézett mondatot látva nem meglepő módon mindez „vörös posztó” volt a Tesla szemében, és a jelek szerint addig nem nyugodtak, amíg össze nem jött nekik egy csattanós válasz. A kaliforniai vállalat hivatalos Twitter-oldala szerint ez a pillanat most következett el, a legfürgébb modelljük ugyanis 7:25.23 alatt ért körbe a „Zöld Pokolnak” is nevezett pályán.

És bár fentebb úgy fogalmaztunk, hogy a Model S Plaid ezzel a sorozatgyártású villanyautók csúcstartója lett, ehhez azért két „csillagos” megjegyzést hozzá kell fűzni. Egyrészt a kocsi erre az alkalomra kapott egy speciális pályacsomagot (benne többek közt Goodyear Supercar 3R gumikkal és karbonkerámia fékrendszerrel), illetve a szériaautókban található „szarvak” helyett „hagyományos” kormánykerék került a pilóta kezei alá.

A mostani produkció tehát kifejezetten látványosra sikerült – ettől függetlenül nyugodtan mondhatjuk, a szóban forgó jármű képességeiben eddig sem nagyon kételkedett senki. Az idehaza mintegy 55 millió forinttól elérhető Model S Plaidben 3 darab, együttesen 1020 lóerős teljesítményre képes elektromos motor kapott helyet (kettő hátul, egy elöl), amelyek egészen döbbenetes, 2 másodpercen belüli 0-100 km/h-s gyorsulási időt tesznek lehetővé. A Tesla egyik védjegyeként ráadásul a figyelemre méltó dinamizmus ellenére a kocsinak a hatótáv terén (kb. 600 km) sincs oka a szégyenkezésre.

Végezetül, ha már a „gyorsabb, mint egy Porsche” részt kitárgyaltuk, érdemes megvizsgálni azt is, vajon a „biztonságosabb, mint egy Volvo” ígéretnek is eleget tesz-e a két esztendeje forgalmazott típus. Ilyen téren az előzőhöz hasonló erősségű bizonyíték ugyan nem áll rendelkezésre, hiszen a Model S Plaidet még nem vetették alá az iparágban bevált vizsgálatoknak, ám az alap meglehetősen jó: tavaly a legújabb Model S 92,4%-kal az immár szigorúbb Euro NCAP biztonsági tesztek legmagasabb értékelését kapta.