Régi-új Lexus UX

Régi-új Lexus UX

Győztes csapaton nem szabad változtatni, azonban hozzányúlni a jelek szerint muszáj. Valami ilyesmi járhatott a Lexus mérnökeinek fejében, amikor megbízták őket az UX ráncfelvarrásával. Az eredményt ránézésre talán a konstruktőrök sem tudják megkülönböztetni a régitől, de nekik legyen mondva, ez lényegében a japán luxusmárka minden modelljére igaz. Az autók elején ott virít a maszk, amit mindenki csak „predátorpofának” hív, ezért mi most nevezzük homokóra-formájúnak. Ezenkívül csak az oldalnézetek különböznek aszerint, hogy SUV vagy nem SUV építésről van szó (krumpli vagy tepsi), miközben a beltartalom azért nagyon lényegesen más tud lenni az egyes modellekben. Mind a teljesítmény, mind a hajtáslánc sokféle lehet, az UX például többféle hibrid és tisztán elektromos hajtással is elérhető.

Lépjünk túl azon, hogy a modell kívülről szinte semmit nem változott, mert ha belenézünk, akkor látjuk, hogy ott módosítottak rajta, ahol tényleg kellett, és hiába japán és Toyota, bizony volt ilyen pont. A menüben már nem pálcikával vagy „tapipaddal” tudunk böngészni, hanem rendes érintőképernyővel, aminek hiánya nemcsak a szép számú konkurenciához képest volt eddig méltatlan, hanem magához a márkához is.

Szintén szokatlan, hogy az autó menürendszere lassú, a navigáció is kicsit esetlen. Ez 2018-ban, a bemutatóján sem tűnt volna prémiumnak, de 4 évvel később még kevésbé. Fontos, hogy az UX nem SUV, hanem amolyan kompaktféle autó: a hossza 4,4, a magassága 1,5 m. Csomagtartója is ehhez mért, 320 vagy 367 liter, utóbbi az elektromos változat. Ahogy a csomagtér inkább kétemberes, ugyanez érződik a kialakításon is. Az elöl ülők még érzik, hogy luxus-Lexusban ülnek, mert minden anyag igényes, hátul viszont ez már nem ilyen egyértelmű. Az összteljesítmény 180 lóerő körül mozog a hibridekben, de ez nem az a 180, amit egy benzinesben vagy pláne egy dízelben kapnánk, még akkor is, ha a számok stimmelnek, és az UX nem nevezhető lomhának.

Ha azt kérdezik, hogy milyen amúgy az autó, hát milyen lenne: jó. Egy ünneplőbe öltöztetett, kis-közepes Toyota mitől is lenne rossz? Csak épp azért a 15-20 millió forintért, amennyiért most nálunk meg lehet venni, vannak jobb választások is, akár házon, márkán belül is, de pláne a konkurenciánál. Ez viszont nem (csak) az autó hibája.