Stílusosan ünnepli a hetedik ikszet a Corvette

Stílusosan ünnepli a hetedik ikszet a Corvette

Amerikai egyik legkultikusabb sportkocsija jövőre tölti be a hetvenet, de a Chevroletnél már most elárulták, milyen különleges kiadással készülnek megünnepelni ezt a kerek évfordulót. A rövidesen az utakra kerülő Corvette Z06 modellek például rendelhetőek lesznek a „70th Anniversary Edition” névre keresztelt csomaggal is – a kocsik paramétereit elnézve pedig messze nemcsak ezek miatt a kis extrák miatt lesz érdemes a leendő vevőknek kinyitni a pénztárcájukat…Amerikai egyik legkultikusabb sportkocsija jövőre tölti be a hetvenet, de a Chevroletnél már most elárulták, milyen különleges kiadással készülnek megünnepelni ezt a kerek évfordulót. A rövidesen az utakra kerülő Corvette Z06 modellek például rendelhetőek lesznek a „70th Anniversary Edition” névre keresztelt csomaggal is – a kocsik paramétereit elnézve pedig messze nemcsak ezek miatt a kis extrák miatt lesz érdemes a leendő vevőknek kinyitni a pénztárcájukat…

A Chevrolet hivatalos oldala úgy fogalmaz, hogy a világ összes jelenlegi autótípusa közül a Corvette név van legrégebb óta használatban. És bár ezzel az ősi rivális Ford háza táján – az 1948-ban debütált F-Seriesre gondolva – talán vitatkoznának, az tagadhatatlan, hogy a kétajtós sportautó 1953 óta íródó története során sokszor állított fel új mércét az iparágban a technológia, a teljesítmény, és nem utolsósorban a stílus tekintetében.

Mint sok más „termék”, a Corvette pályafutása sem úgy indult, hogy az alkotók biztosak voltak a sikerben, sőt. A kocsit eredetileg csak egy feltűnést keltő prototípusnak szánták az ’53-as New York-i Autószalonra – a figyelem felkeltése azonban annyira jól sikerült, hogy a General Motors rögvest a sorozatgyártás mellett döntött. Csaknem 70 évvel, hét generációváltással és mintegy 2 millió eladással később már pontosan tudjuk: mindez „nem volt rossz” döntés.

Az aktuális, C8-as Corvette 2020-ban mutatkozott be, és ez volt az első változat, amely szakított az orrmotoros kialakítással. Mindez olyannyira előzmény nélküli volt, hogy a GM is 1984-ben, a Pontiac Fiero révén rukkolt elő utoljára középmotoros autóval. Szintén történelminek mondható a friss korosztály abból a szempontból, hogy már egyáltalán nem kínálják kézi váltóval.

És ahogy azt a típus rajongói megszokhatták, a Chevrolet ezúttal sem marad adós az igazán sportosra hangolt Z06 változattal, amely a tervek szerint még idén piacra kerülhet. A közúton is használható versenyautóba egy új fejlesztésű, 5.5 literes, V8-as motor teljesít majd szolgálatot. A 670 lóerőt és 623 Nm-t felvonultató erőforrást a gyártó a valaha készült legerősebb, szériagyártású nyolchengeresnek aposztrofálja.

A vadonatúj Z06-os az említett jubileum jegyében két egyedi színben (gyöngyházfehér és metálfekete), többek közt különleges díszítésű felnikkel, speciális ülésekkel és persze a kocsi megannyi pontján elhelyezett, a 70. évfordulóra emlékeztető feliratokkal válik rendelhetővé. Az árról egyelőre nincs pontos információ, a korábban elejtett „morzsák” alapján a szaksajtó kicsivel kevesebb mint 90 ezer dolláros (átszámítva 28 millió forintos) összegre számít a Z06-os esetén.

Érdekesség, hogy a legelső kész példányt a nagy mérföldkő alkalmából elárverezik, a bevételt pedig jótékony célra ajánlják fel. A Chevroletnél már jelentős hagyománya van ennek, két éve például 3 millió dollárhoz juttattak egy alapítványt egy hasonló aukció keretében.