Szedánváltozata is lesz a szintet lépő Audi RS5-nek

Szedánváltozata is lesz a szintet lépő Audi RS5-nek

Az Audi még csak a közelmúltban mutatta be az A5 és a sportosabb S5 legújabb generációját, de sokak örömére már javában zajlik a közúti tesztelése a kocsi teljesítményre kihegyezett verziójának, az RS5-nek is. A napokban közzétett „lesifotók” alapján a csúcsváltozat az elődökhöz képest átesett néhány jelentősnek mondható külső módosításon, ám az igazi változások nem meglepő módon a motorháztető alatt mentek végbe. Ezeket is igyekszünk sorra venni az Auto Check Center friss cikkében.

A legizmosabb Audik rajongói számára kifejezetten jó hír, hogy míg korábban csak a kombikivitelű (az ingolstadti cég által Avantnak nevezett) RS5-öket látták körözni Európa különböző pontjain, addig a minap már egy próbakilométereket gyűjtő szedán is lencsevégre akadt. Ez azt jelenti, hogy ezúttal a négyajtós alapmodellt (képünkön) is kezelésbe vette az Audi versenysport-divíziója, amire 2008 óta nem volt példa ennél a típusnál.

Az autót természetesen az ilyenkor szokásos módon álcázófólia próbálta elrejteni a kíváncsi tekintetek elől, de a szakavatott szemek az árulkodó jelekből (széles és alacsony elülső rész, jellegzetes kerékívek, jól kivehető hátsó légterelő) rögtön tudták, hogy csakis a vadiúj RS5-ről lehet szó. A legérdekesebb újdonság talán, hogy az elmaradhatatlan nagy méretű, dupla kipufogók a megszokott „sarkok” helyett szinte középre kerültek, hasonlóan, mint azt az egyik legfőbb rivális, a BMW M3 esetében látjuk.

A forradalmi újítást azonban a már említett módon a hajtáslánc környékén kell keresni: a közelgő RS5 lesz ugyanis az első Audi Sport modell, amely plug-in hibrid technológiával van felvértezve. A kocsi lelkét egy továbbfejlesztett 2.9 literes, V6-os, ikerturbós benzinmotor adja, ami a trendeknek megfelelően a kifutószériánál nagyobb teljesítményt és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást ígér. Ezt egészíti ki egy villanymotor, amely a várakozások szerint a hagyományos erőforrás és a váltó között kaphat helyet, csakúgy, mint az ugyancsak 2.9 literes V6-osra építő Bentley Flying Spur Hybridnél.

Utóbbi jármű 536 lóerős rendszerteljesítményt tud kihozni ebből a megoldásból, ami alapján a szakértők többsége nem tartja kizártnak, hogy az új Audi RS5 áttöri majd a 600 lóerős határt. Szó, ami szó, erre szüksége is lenne, a másik nagy vetélytársnak kikiáltott Mercedes-AMG C 63 S E Perfomance ugyanis nem kevesebb mint 671 lóerőt képes produkálni. Összehasonlításképpen, az új Audik legizmosabb verziója, a lágy hibrid S5 teljesítménye 367 lóerő, de a közvetlen előd, a még elektromosítástól mentes RS4 is „csak” 444 lóerős.

A hírek szerint a következő időszak még biztosan a tesztekkel telik majd az RS5 háza táján, a végleges verziók pedig 2025-ben debütálhatnak az utakon. A német gyártó a hivatalos árat még nem közölte, de sajtóinformációk szerint a mintegy 40 kilométeres elektromos hatótávú kocsiért 75-85 ezer eurót, azaz forintban kifejezve 31-35 milliót kell majd fizetni.