A név kötelez: szélvészgyors az új Bentayga Speed

A név kötelez: szélvészgyors az új Bentayga Speed

A Bentayga kétségkívül a patinás Bentley márka közelmúltjának legnagyobb sikertörténete, a 2016-ban debütált luxus crossover pedig most jelentős megújuláson megy át. Az első ezzel kapcsolatos hírekben még csak a 4.0 literes, nyolchengeres változat frissítéséről volt szó, a minap aztán kiderült: érkezik az új Speed verzió is, hatliteres, W12-es ikerturbós motorral és sportkocsikat megszégyenítő dinamikával.

Gyengének éppenséggel már a pár hete bejelentett V8-as sem volt mondható a maga 550 lóerejével, de a Speed most erre is rátesz néhány lapáttal. A hivatalos információk szerint 635 lóerőt és 900 Nm csúcsnyomatékot tud, aminek köszönhetően 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig valamivel 300 felett van. Mi tagadás, nem rossz egy több mint 2,4 tonnás terepjárótól.

A tervek szerint 2021-ben piacra kerülő Bentayga Speed egyik jelentős újdonsága a hengerlekapcsolási opció, aminek jókora fogyasztáscsökkentő hatása lehet. Ilyenkor a 12 hengerből 6-ot üzemen kívül helyez a rendszer, de természetesen folyamatosan változik, hogy mikor melyik henger aktív, hogy egyik se hűljön a megfelelő hőfok alá.

Jelen állás szerint egyébként a kocsi Európában nem lesz megvásárolható, a tavaly 100 éves gyártó elmondása szerint ugyanis az Egyesült Államokra, a Közel-Keletre és a tehetősebb kelet-ázsiai országokra koncentrálnak majd az értékesítésnél. Ennek oka a Bentley elmondása szerint, hogy ezekben a régiókban még hatalmas presztízse van a 12 hengeres autóknak – ellentétben az öreg kontinenssel. Azért, ha egyéb okot is kellene találni a döntés mögött, mi a szigorodó uniós károsanyag-kibocsátási szabályokra és a kilátásba helyezett bírságokra tippelnénk…

Európában így sokkal inkább a 2019-ben bemutatott hibrid változattól várhatnak sokat, amellyel kapcsolatban állítólag szintén érkezhetnek friss hírek a közeljövőben, például a tisztán elektromos hatótávolság növelését illetően. Akárhogy is, a Bentaygák ez idő tájt az 1998 óta a Volkswagen csoporthoz tartozó Bentley legfontosabb modelljei, a tavalyi évben például ezek adták a vállalat összeladásainak csaknem felét (45%-át).

Ha a piaci tendenciákat nézzük, ez az arány a közeljövőben tovább nőhet, még úgy is, hogy egyre több a rivális ezen a pályán, elég csak a Lamborghini Urusra vagy épp a Rolls-Royce Cullinanre gondolni. A Bentayga mindenesetre most jelentős megújulással igyekszik felvenni a kesztyűt a luxusterepjáróra vágyó vevők kegyeiért folytatott küzdelemben.