Az új generáció a Golf facelifttől örököl több dolgot is.
A Volkswagen mérnökei befejezték az új generációs Golf megalkotását, így már csak az utolsó simításokat kell elvégezni az újdonságon. Idő még van, hiszen a hivatalos bemutatót a Frankfurti Autószalonra időzítik, ami idén szeptemberben lesz.
A hatodik generációs Polo formatervei alapján nagyon vonzó lesz. Az optikai blokkokat átrajzolták, egy picit alacsonyabb és szögletesebb lesz itt-ott, mint amire sokan számítanak.
Az autót az MQB A0 platformra építik, úgyhogy ebből a szempontból közeli rokon lesz a Skoda Fabiával és a Seat Ibizával. Az aktuális modellhez képest kicsit nagyobb, hosszabb és szélesebb lesz. A növekedésnek köszönhetően kényelmesebb lesz a hátsó ülésen utazni és a csomagtartót is jobban megpakolhatjuk majd.
Az erőforrás tekintetében valószínűleg szakítani fognak a most alkalmazott rendszerrel. Az aktuális generációt 14 féle motorral lehet majd rendelni. Ez távolról sem költséghatékony megoldás, így ezek számát valószínűleg jelentősen csökkentik majd.
Az új egy literes motor 65, 75, 95 és 115 lóerős verzióban lesz elérhető, ez váltja gyakorlatilag az 1.2-es TSI erőforrást. Az 1.4-es TSI-ről is le kell mondani, helyette jön a 125 vagy 150 lóerős 1.5-ös motor, amit a ráncfelvarrott Golfból már ismerhetünk. Nem feledkeztek meg a dízelmotorról sem, az 1.4-est az 1.6-os váltja, 80, 95 és 110 lóerős verzióban.