Szökünk, Tata?

Szökünk, Tata?

India nagyon akar komoly autógyártóvá válni, és az irdatlan belső piaca alapján erre minden esélye meg is van, miközben autóipari moguljai olyan patinás európai márkákat vásárolnak fel, mint a Jaguar Land Rover. 

És tudják mit? Nemcsak az indiai autóépítésnek tett jót az így vett  európai mérnöki tapasztalat, de bizony, például a Jag is azóta tud igazán megbízható és műszakilag kívánatos autókat építeni, amióta indiai kézen van. Ehhez képest komoly ellentmondás, hogy a TATA Genfi standján kiállított járművek szerelési minősége minden szemtanú véleménye szerint – hogy is mondják szépen – esetleges.

Ha a jelenléttel azt akarták éreztetni, hogy helyük és ambícióik vannak az Európai autópiacon, akkor erre a benyomásra a kiállított kocsik (egy nagy SUV, két kis SUV elektromos és benzines hajtással és egy tanulmányszerű) nem alkalmasak. Ugyanakkor nézzük meg a Dacia, Skoda és főleg a Lada évek óta tartó sikerét, és gondoljuk újra. Biztos, hogy mindenki prémium minőségre, brutál teljesítményre, bivalybőrre és nemesfa betétekre vágyik? Naná, hogy nem. Ha olcsón adják, és képes teljesíteni az európai biztonsági és környezetvédelmi normákat, simán megveszik majd nemcsak mifelénk, de a nyugati oldalon is. Ausztria sem csak quattro-kkal van tele, hanem Fabia-kkal és Dusterekkel is. Hogy azok mégiscsak képviselnek valamit az anyacégek presztízséből? Hát, lehet. Akkor a Tatát majd még olcsóbban adják, valószínűleg belefér.