A napokon belül kezdődő Genfi Autószalonra nemcsak a világmárkák készülnek széles tömegeknek szánt újdonságaikkal, hanem azok a gyártók is, akik csak egy szűk réteget céloznak meg. Méghozzá nagyon szűket, a Czinger 21C hiperautóból például összesen 80 darab készül majd, ami a több mint félmilliárd forintos árat nézve nem is meglepő. És hogy megéri-e? A kocsira pillantva, valamint a részleteket megismerve ezt mindenki eldöntheti!
Ha csak annyit írnánk, hogy a most bemutatott sportkocsiban egy 2.9 literes, nyolchengeres motor dobog, a sokat látott autós rajongók még nem biztos, hogy különösebben felkapnák a fejüket. Ám, ha hozzátesszük, hogy a 11 ezres maximális fordulatszámnak vagy épp a két villanymotor rásegítésének köszönhetően a Czinger 21C utcai változatának összteljesítménye 1233 lóerő, a többség alighanem már elismerősen csettint.
Az említett adat egyébként azt jelenti, hogy a kocsi a teljesítmény és a tömeg arányát nézve nagyon közel van a bűvös 1:1-hez, a hírek szerint ugyanis 1250 kilogrammot nyom. Érdekes, hogy a versenypályára tervezett verziója (amely egyébként a hírek szerint előbb készül el) ennél valamivel gyengébb lesz, ám a kisebb súlya miatt az arányai hasonlók: 1174 lóerőjéhez 1165 kilogramm társul.
Az elsősorban dizájnerként ismert alapítóról, Kevin Czingerről elnevezett cég autója a tesztek alapján álló helyzetből 1,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a 300-as tempót 15, a 400-ast pedig 29 másodperc alatt éri el. És utóbbi még mindig nem a csúcs, a végsebességét ugyanis 432 km/h-ra becsülik. A hétfokozatú szekvenciális váltóval felszerelt hibrid jármű egyik érdekessége, hogy nem a szokásosnak mondható lítium-ion, hanem a gyorsabban tölthető lítium-titanát akkumulátorokat építenek bele. A 21C kétszemélyes, ahol a sofőr és az utasa egymás mögött, középen foglal helyet.
Különlegességeknek tehát nincs híján a várhatóan 2021-ben már „élesben” is debütáló kocsi, azonban a talán legérdekesebbet még nem is említettük. A kaliforniai gyártó közlése szerint ugyanis minden egyes elem, ahol ez csak lehetséges volt, 3D nyomtatással készült. Mindez persze nem teljesen újkeletű az autóiparban, a szuperkocsiknál maradva például a Bugatti Chiron féknyerge is így készült, a Czinger szerint viszont az eljárás ilyen arányú alkalmazása ma még ritkaság. Szakértők szerint viszont már nem sokáig, a rohamosan fejlődő 3D nyomtatás ugyanis hamarosan alapjaiban változtathatja meg a járműgyártást.
Ehhez persze többek közt az kell, hogy a technológia megfizethetővé váljon, márpedig a 21C egyelőre nem épp ezt hivatott bizonyítani. A bevezetőben már említett módon 80 példány „bújik majd elő a nyomtatókból”, ebből 55-öt a közutakra, 25-öt pedig a versenypályára szánnak, az áruk pedig 1,7 millió dollár, azaz átszámítva nagyjából 530 millió forint lesz.