Telefonok után autókkal „támad” a Huawei

Telefonok után autókkal „támad” a Huawei

Európai szemmel nézve sajnos ez meglehetősen „szokatlan”, de Kínában ezekben a napokban, a látogatók számára is nyitottan zajlik a Sanghaji Autószalon. A bemutatott járművek közül az Audi A6 e-tron, a BMW iX EV, a hibrid Maserati Levante, a Mercedes EQB vagy épp a Toyota bZ4X is viszonylag nagy port vert fel, azonban az onnan érkező, izgalmas hírek közül is kitűnnek az első Huawei kocsiról szóló beszámolók. Igen, arról a Huawei-ről, vagyis az elsősorban okostelefonjairól és egyéb techeszközeiről ismert kínai vállalatról van szó!

 Régóta lehetett arról hallani, hogy a gigacég az autóiparban is készül valamire, a korábbi értesülések szerint az ilyen irányú projektekre mintegy egymilliárd dollárt különítettek el. A szektor realitásait ismerve persze ez sem elegendő ahhoz, hogy a nulláról megalkossanak egy a mai követelményeknek és igényeknek megfelelő autót, ezért partner után néztek.

És meg is találták, méghozzá a kaliforniai székhelyű, de – nem meglepő módon – kínai érdekeltségű Seres képében, az együttműködés eredményeként pedig mostanra egy meglévő modell alapjain meg is született a Huawei Seres SF5 nevű „megnövelt hatótávú” elektromos crossover. A megnövelt hatótáv jelen esetben azt jelenti, hogy a 180 emissziómentes kilométer megtételére elegendő villanymotorok mellett egy 1.5 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor is helyet kap benne, amelynek köszönhetően akár 1000 km-t is lehet haladni megállás nélkül.

Az említett 180 km-es elektromos hatótáv városi használatban nem hangzik rosszul, a cég szerint ráadásul az autóba szerelt akkucsomag a „mozgás” mellett az utastérben lévő elektronikai eszközök (és a Huaweire gondolva itt elég széles lehet majd a paletta) működtetésére, sőt, akár más elektromos járművek töltésére is használható – bár ilyen téren konkrétumok helyett egyelőre inkább csak ígéretekről beszélhetünk.

Maga a kocsi egyébként egy 4700 mm hosszú, 1930 mm széles és 1625 mm magas, összkerékhajtású kompakt szabadidő-autó, amely az 551 lóerős rendszerteljesítményével és 820 Nm-es csúcsnyomatékával kb. 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az új SF5 kétféle variációban, mintegy 217, illetve 247 ezer jüanos, vagyis forintban kifejezve 10 és 11,5 milliós áron kerül majd a kereskedésekbe – beleértve a Huawei kínai üzleteit! Sikeres fogadtatás esetén nem kizárt a projekt kiterjesztése további piacokra.

Összességében tehát egyelőre valódi Huawei kocsi helyett inkább „csak” arról van szó, hogy egy autótípus fejlesztésébe (és értékesítésébe) ők is beszálltak. Ezzel együtt egyre több szakértő számít arra, hogy a techóriások megjelenése (ne feledjük az Apple hasonló törekvéseit!) nemsoká alaposan felforgathatja az autózás világát.