Tisztán elektromos kínai SUV hódítaná meg Európát

Tisztán elektromos kínai SUV hódítaná meg Európát

A kínai autógyártók egyre hangosabban dörömbölnek az európai piac ajtaján, az egyik legújabb próbálkozó pedig a Hongqi, amely a minap bejelentette, hogy első uniós országként Hollandiában is rendelhetővé teszi az E-HS9 nevű, nagy méretű, prémiumkategóriás szabadidő-autóját. Lássuk, milyen paraméterekkel próbálja elnyerni az öreg kontinens vásárlóinak tetszését a teljesen elektromos SUV!

A Hongqi (melynek jelentése „vörös zászló”) a maga 1959-es alapításával Kína legrégebbi személyautó-gyártójának számít. A mára az állami tulajdonú FAW Csoport alá tartozó cég korábban kizárólag hazája magas rangú kormányzati tisztviselőinek készített exkluzív járműveket, mostanra azonban nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, amelynek a Közel-Kelet mellett Európa a fő célpontja.

A márka palettáján nem kevesebb mint 13 modell szerepel, ezek közül kétségtelenül az egyik legfeltűnőbb jelenség az E-HS9 névre keresztelt, 5,21 méter hosszú, 2,01 méter széles és 1,73 méter magas, 2700 kilogrammot nyomó luxus-SUV. A kocsira pillantva nehéz nem észrevenni a Rolls-Royce-okéhoz hasonló vonásokat (pl. a hűtőrács kialakítását), de a Hongqi E-HS9 eleje még a patinás brit brand autóihoz képes is – fogalmazzunk így – „robosztusra” sikerült.

Az ötajtós, potenciálisan hétszemélyes jármű 76,5, illetve 90 kWh-s akkumulátorcsomaggal érhető el: előbbihez kb. 400, utóbbihoz pedig nagyjából 465 kilométernyi hatótáv tartozik a WLTP-szabvány szerint. A fényűző utastérrel és fejlett infotainment rendszerekkel fémjelzett E-HS9-ekben két elektromos motor található (mindkét tengelyen egy-egy), melyek összteljesítménye kiviteltől függően 436 vagy 551 lóerő.

A Hongqi egyik „zászlóshajója” jelenleg egyetlen európai országban, Norvégiában kapható, ahol az idei első félévben több mint 1000 darabot adtak el belőle. Ha az elsőre talán szerénynek tűnő példányszámhoz hozzátesszük, hogy mindehhez az alapkivitel esetén forintban kifejezve kb. 27 milliós, magasabb felszereltségi szinteken pedig 30-35 milliós ár tartozik, látható, hogy a tehetős rétegeket megcélzó kocsi eddigi európai „kalandja” ígéretesnek tűnik.

Az elektromobilitás terén világvezető Norvégia persze hálás terep minden villanyautónak, így az igazi fokmérő az lesz, mire megy az E-HS9 a nagyobb, de jelenleg még a belsőégésű motorokkal felszerelt modellek által uralt államokban. Az első lépést tehát Hollandiában teszi meg a Hongqi, a további terjeszkedésről pedig ezután, minden bizonnyal az ottani fogadtatás fényében dönt majd a vezetés.