Lassan egy éve van az utakon a Škoda első MEB-platformra épülő villanyautója, az Enyaq iV nevű kompakt SUV, amelynél már a kezdetektől tudvalevő volt, hogy idővel kupéváltozatot is farag belőle a cseh cég. A várakozásnak most vége, a napokban megtartott világpremieren pedig az is kiderült, hogy az Enyaq Coupé iV négy különböző teljesítményszinttel és kétféle akkumulátorcsomaggal érkezik. No, meg egy a márka legszebb napjait idéző RS-verzióval!
Sokakat nem ért meglepetésként a mostani bejelentés, hiszen az Enyaq iV testvérmodelljének, a Volkswagen ID.4-nek nemrég ismerhettük meg a sportosabb variánsát, így várható volt, hogy a Škoda is rövidesen ilyen irányban bővíti a palettáját. Érdekesség, hogy míg a Volkswagen esetén a hasonló „átszabással” az autó a „papírforma szerint” némiképp hosszabb és alacsonyabb lett, addig az Enyaq Coupé iV méretei teljesen megegyeznek a kiindulási alapot jelentő kocsiéval. Az egyetlen érdemi módosítás így a mínusz 15 liternyi csomagtartótér, bár az 570 literes érték a kategóriájában így sem mondható rossznak.
Az igazi újdonságokat így a hajtáslánc terén kell keresnünk. A belépőváltozat az iV 60 nevet viseli, és a gyártó közleménye szerint 179 lóerős, akkupakkból pedig egy nettó 58 kWh-s kerül bele. Innen „fölfelé” azonban már minden típusba a nagyobb, 77 kWh-s aksi kerül, amellyel a tesztek alapján akár 545 kilométer is megtehető újratöltés nélkül. A lóerőket illetően az iV 80-ba 204, a 80x-be 265, az RS-be pedig 299 „jutott”. Utóbbi verzió végsebessége 180 km/h, azaz 20 km/h-val több, mint három társáé.
Ez utóbbi modell képében egyébként az első teljesen elektromos Škoda RS-t köszönthetjük. E két betűt a csehek 1974-ben vezették be a „Rally Sport” kifejezés rövidítéseként, az évek során pedig olyan legendás versenyautók viselték, mint a 130 RS, amellyel 1977-ben kettős győzelmet arattak a híres-neves Monte-Carlo-ralin. Évtizedekkel később, az ezredforduló tájékán aztán az Octaviának és a Fabiának is lett RS-kiadása, nemrég pedig az Octavia RS iV plug-in hibrid variációja révén megindult a „sportos villanyosítási” hullám is – ez a folyamat lép most új szintre Enyaq Coupé iV bemutatásával.
A kor elvárásainak megfelelően több fenntartható megoldással (pl. újrahasznosított PET-palackból készült üléshuzatok) készülő újdonság alapmodelljének ára a hírek szerint 43 ezer euró (átszámítva 15,3 millió forint) környékéről indulhat, a bizonyára sokak kívánságlistájára felkerülő RS-ért pedig várhatóan 53 ezer eurót (18,9 millió forintot) kérhetnek el.