Az autós világban a legfontosabb az autószalonokon való részvétel volt. Most viszont változott a helyzet!
Európa, vagy akár a világ nagy autókiállításai, autószalonjai eddig kiemelten fontosnak számítottak az autógyártók számára. Ezeken az eseményeken mutatták be új autóikat, új koncepcióikat, a kiállítások hatalmas reklám-értéket képviseltek. A digitális érában most viszont nagyot változott a helyzet. Míg eddig az volt a hír, hogy hány gyártó küzd a lehető legnagyobb standért, most a szalagcímek inkább arról szólnak, hogy hány gyártót hagy hidegen a következő ilyen esemény.
Idén októberben tartják a Párizsi Autószalont, ám a Ford, a Volvo, a Nissan, a Mazda és a Subaru is bejelentette, nem bérelnek standot a rendezvényen. Nemrég csatlakozott hozzájuk az Opel is, így ezek a márkák már biztosan nem lesznek ott a második félév legnagyobb európai eseményén. Az Opel egyébként már a Genfi Autószalonról is távol maradt.
A Detroiti Autószalon következő kiadása is veszélyben van. Idén is távol maradt a BMW, a Mercedes és az Audi, de a következő kiállításon a jelek szerint már a Porsche, a Volvo, a Mini, a Mazda és a Mitsubishi sem vesz részt.