Több hagyományt hátrahagy az új C-osztály

Több hagyományt hátrahagy az új C-osztály

A Mercedesnél még hisznek a szedánokban és a kombikban. Legalább is erre utal, hogy jelentős energiát és összegeket fektettek az új C-osztály első modelljeibe, amelyeket a minap nagy reményekkel lepleztek le. Újdonságokból ennek megfelelően nincs is hiány – a kérdés csak az, ezek közül melyikek nyerik el a márka rajongóinak tetszését és melyikek nem. Nézzük, mit lehet már tudni az Audi A4-esek és a BMW 3-asok legújabb vetélytársairól!

Kezdjük azzal, ami apróságnak tűnik, de könnyen lehet, hogy ez kavarja majd a legnagyobb hullámokat: a C-osztály történetében most először fixen a hűtőmaszkon lesz a Mercedes-embléma, azaz a háromágú csillag még kérés esetén sem kerülhet a kocsi orrára, amolyan klasszikus stílusban. Szintén le kell mondaniuk a leendő tulajdonosoknak a kézi váltóról, hiszen a várhatóan néhány hónap múlva az utakra kerülő új autókban egytől egyig kilencfokozatú automata sebességváltót találunk majd.

A „nagy búcsúzók” sorát a hathengeres motorokkal folytathatjuk, hiszen az új C-osztályba 48 voltos lágy hibrid rendszerrel megtámogatott V4-eseket építenek be. Benzinmotorból 1.5 és 2.0 literes választható: előbbi kiviteltől függően 168, illetve 201 lóerőt tud, utóbbi pedig 254-et. A dízelkínálatot egy 2.0 literes, turbós erőforrás jelenti, ami a paletta legerősebb tagjánál, a C300d-nél 261 lóerős és 5,6 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási érték tartozik hozzá.

Valami még hiányzik, igaz? Manapság szinte nincs új autóról szóló hír az elektromos hajtáslánc belengetése nélkül, és így van ez az új C-osztály esetén is. Az ígéretek szerint még idén érkezik a plug-in hibrid verzió is. A cég 127 lóerős villanymotorról beszél, amit eleinte a 2.0 literes benzines erőforrással kombinálnának, de idővel jön majd a dízel-hibrid variáns is. A 25,4 kWh kapacitású akkumulátor révén elérhető lehet a 100 km-es tisztán elektromos hatótáv, akár 140 km/h-s csúcssebesség mellett.

A szedán és a kombi változat egyaránt 4,75 méter hosszú és 1,82 méter széles, és a magasság terén is csak szűk 2 centis fölényben van a kombi. Az előző generációhoz képest a kocsik valamelyest hosszabbak és alacsonyabbak, azaz a Mercedes egyértelműen a sportosabb megjelenés irányába ment el.

A szóban forgó szegmenseknél természetesen a tárolókapacitás is fontos szempont: a szedánnál alapból 455, a kombinál pedig 490 literes a csomagtér, de a hátsó sor ledöntésével 1510 literes raktér is létrejöhet. A hibrid verzióknál ez a lítium-ion akkumulátor elhelyezése miatt valamelyest kevesebb lesz majd (kb. 100 literrel), de a Mercedesnél azt mondták, a korábbiakhoz képest fontos előrelépés a praktikusság terén, hogy az akksi beépítése nem eredményez lépcsőt a csomagtérpadlóban.