Töretlen az Astrák népszerűsége az importosok körében

Töretlen az Astrák népszerűsége az importosok körében

A mögöttünk hagyott évben sem a gyenge forint, sem az utazási korlátozások nem kedveztek azoknak, akik külföldről akartak behozni használt gépkocsit. Ehhez képest az sem kis szó, hogy a Datahouse friss statisztikái szerint 2021-ben minimális mértékben ugyan (bő 1%-kal), de nőtt az import az azt megelőző esztendőhöz képest. A vásárlók pénztárcájára nézve nem túl jó hír, hogy a felsőbb kategóriás járművek hátrébb szorultak a toplistákon – igaz, az elektromos autóknál sor került az első nagy áttörésre!

Tavaly összesen 132 205 határainkon kívülről behozott személyautót regisztráltak idehaza, 1775-tel többet, mint 2020-ban. Ez az adat azt is jelenti, hogy miközben 2019-ben a magyarországi újautó-eladások „egy pillanatra” átvették a vezetést a használtkocsi-importtól, immár második esztendeje ismét több, jellemzően Nyugaton eladóvá vált jármű került az itthoni utakra, mint „nullkilométeres”, ami nem épp a magyar gépjárműpark fiatalodása felé mutató tendencia.

Ami az import „ászait” illeti, az első három helyen ugyanazokat a típusokat találjuk, mint egy évvel korábban. Az Opel Astra újfent az élen végzett 4561 darabbal, míg a Ford Focus és a Volkswagen Golf helyet cseréltek a 2-3. pozícióban – előbbiből 4139, utóbbiból 4088 használt példányt vásároltak a magyarok külföldről 2021-ben. Az élmezőny nagy vesztesei az Audi A4, amely a tavalyi 5. helyezése után immár csak a 9., illetve a BMW 3-as széria, amely 2020-ban még a 6. legkeresettebb volt ebben a körben, 2021-re azonban kicsúszott a top10-ből. A Vezess.hu portál elemzése megjegyzi: a 3-as BMW lejtmenete még látványosabb, ha hozzátesszük, hogy 2016-ban még vezette a rangsort, a mostanihoz képest csaknem háromszoros volumennel.

Kicsit lejjebb pillantva azonban van oka az örömre a BMW-nek, az i3-as modelljük ugyanis egy esztendő leforgása alatt megduplázott mennyiséggel egészen a 16. helyig kúszott fel. Mindez történelmi fejleménynek is nevezhető, korábban ugyanis még sosem végzett teljesen elektromos autó a top20-ban a külföldről hazánkba érkező, használt gépkocsik közt. Ezzel együtt az import villanykocsik piaci részesedése összességében még meglehetősen csekély, olyannyira, hogy az új autóknál látható, szintén nem túl veretes 3,5%-os arányt sem éri el.

Ami a márkák sorrendjét illeti, a Volkswagen-Opel-Ford trió ugyan őrzi a dobogót, de szemmel láthatóan jönnek fel az ázsiai gyártók. A legjobb 10-ből a Hyundai és a Kia tudta legjobban növelni számait egy év alatt („fejenként” több mint 1000 darabbal), de a Toyota és a Honda is az év nyertesei közé tartoznak a használtautó-behozatal terén.