Továbbfejlesztett Lamborghini-motorral jön a „régi-új” márka

Továbbfejlesztett Lamborghini-motorral jön a „régi-új” márka

A Hispano-Suizát a 20. század első felében olyan luxusgyártókkal emlegették egy lapon, mint a Rolls-Royce, a Bugatti vagy épp a Bentley, vásárlóinak listáján pedig mások mellett Greta Garbo, Albert Einstein és Pablo Picasso is szerepelt. Ehhez képest a név mára szinte a feledés homályába veszett. Mostanság viszont egymástól függetlenül két vállalat is a legendás brand felélesztésén fáradozik, közülük a napokban a svájci székhelyű utódcég hiperautójáról láttak napvilágot friss hírek.

A Hispano Suiza Maguari HS1 GTC csúcssportkocsi koncepciójával még 2019-ben rukkoltak elő, az akkori ígéretek szerint pedig az egy dél-amerikai gólyafajról elnevezett járműnek már 2020 nyarán be kellett volna mutatkoznia. A koronavírus járvány azonban ezt a projektet is jelentősen hátráltatta, így, bár a cég elmondása szerint a háttérben azért folyamatosan zajlott a fejlesztés, a gyártás csak most kezdődhet meg.

A csúszás bizonyos szempontból előnyére is vált az autónak, hiszen az évekkel ezelőtt beharangozott 5.2 literes V10-es motorból (amely állítólag a Lamborghinitől származik, és többek közt a Huracánból lehet ismerős) időközben még többet tudtak kihozni. A Hispano Suiza illetékesei most már 5.5 literes hengerűrtartalomról beszélnek, a tízhengeres, ikerturbós erőforrásból pedig sikerült 1184 lóerőt és 1100 Nm-nyi csúcsnyomatékot kicsikarni. Érdekesség, hogy a lóerők száma valamelyest meghaladja azoknak a négy villanymotorral ellátott sportkocsiknak az adatait, amelyet a „másik” Hispano-Suiza utódvállalat leplezett le nem is olyan régen Carmen és Carmen Boulogne neveken.

Az 5,1 méter hosszú, 2,1 méter széles és 1,25 méter magas Hispano Suiza Maguari HS1 GTC a maga 1890 kilogrammos tömegével valamelyest felfelé lóg ki a szegmenséből (leszámítva persze a hibrid vagy elektromos vetélytársakat), de a dinamikájára így sem lehet panasz. A hátsókerékmeghajtású, hétfokozatú automata váltóval felszerelt jármű kevesebb mint 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig „papíron” akár 400 km/h is lehetne, ám a mérnökök végül a 360 km/h-ban történő elektronikus korlátozás mellett döntöttek.

A gyártásra egy Münchenhez közeli üzemben kerül sor, ahol a cég hat esztendő alatt összesen 300 példány előállítását tervezi. A Hispano Suiza Maguari HS1 GTC első kész változatait még idén megismerheti a világ, az első vevők pedig – egyelőre titokban tartott áron – várhatóan jövő ilyenkor ülhetnek bele a patinás márkát feltámasztani igyekvő, impozáns hipersportkocsijukba.