„Kit érdekelnek a skatulyák?” – kiálthattak fel a Peugeotnál, amikor a tervezőasztalon megszületett a vadonatúj 408-as modelljük. A minap bemutatott autójuk ugyanis magán viseli egy kupé, egy szedán és egy crossover jellegzetes vonásait is, így meglehetősen nehéz bekategorizálni. De hát, miért is kéne, a lényeg úgyis az, hogy mit tud és mit kínál a várhatóan jövő év elején a kereskedésekbe kerülő, „osztályokon felül álló” kocsi.
A Peugeot 408-ast még 2010-ben vezették be a piacra, de korábban szinte csak Kínára koncentráltak vele. A közelgő új generációt viszont már igazi „globális terméknek” szánják, ennek megfelelően kicsit olyan érzése van az embernek, mintha minden aktuális trendre és potenciális vásárlói igényre megpróbáltak volna reagálni vele: egyszerre próbál sportos és praktikus lenni, miközben az emelt hasmagasságával egyértelműen „kikacsint” az SUV-ok világa felé, mindezt fejlett technológiákkal és persze egy kis villanyosítással megfűszerezve.
Azt, hogy ez a „mindenből a legjobbat” mottóval jellemezhető kísérlet hogyan sikerült, egyelőre a fotók és a napvilágot látott adatok alapján lehet eldönteni. Az új 408-as 4,69 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,48 méter magas, így méreteit tekintve a Stellantis-konszernen belül a tavaly debütált Citroën C5 X számít a legközelebbi rokonának, amellyel egyébként azonos platformon (EMP2) osztozik.
Az eddigiek alapján a kínálatból hiányoznak majd a dízeles változatok, a hírek ugyanis egyelőre egy 1.2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotorról (130 lóerő), valamint egy 1.6 literes, négyhengeres benzinerőforrásra és egy villanymotorra épülő plug-in hibrid rendszerről szólnak. Utóbbi technológia esetén 180 és 225 lóerős variánsok várhatóak, melyek hatótávja 60 kilométer környékén alakulhat. Mondani sem kell, a Peugeot nyitva hagyta a lehetőségét annak, hogy idővel teljesen elektromos 408-asok is érkezzenek, ám ezekkel kapcsolatban még nem közöltek pontos részleteket.
Ami az „extrákat” illeti, az új 408-asokban a teljesség igénye nélkül a felhőalapú navigációs rendszer, a vezeték nélküli rendszerfrissítés, az okostelefon-tükrözés és a beszédfelismerő hangvezérlés is adott lesz, a 6 kamerára és 9 radarra épülő biztonsági asszisztens szoftvere pedig többek közt a gyalogosok, kerékpáros vagy épp vadak közelségére is figyelmeztet (akár éjszaka is).
Az egyes járműosztályok közti határokat áthidalni, elmosni igyekvő új Peugeot 408-as a francia márka bejelentése szerint csak az Allure és a GT felszereltségben lesz kapható (azaz hiába várnánk az Active nevet viselő alapszintre), az ára ennek megfelelően meglehetősen magasról, a sajtóértesülések alapján 35000 euróról, vagyis forintban kifejezve csaknem 14 millióról indul majd.