Új Niro: már nemcsak a sötétben tapogatózunk

Új Niro: már nemcsak a sötétben tapogatózunk

A Kia tavaly novemberben jelentette be, hogy a 2016-ban piacra dobott Niro nevű kompakt crossovere hamarosan második generációjába lép – de akkor még csak néhány általános újításról beszéltek ezzel kapcsolatban. Azóta tudjuk, minden bizonnyal marad az első nekifutásra bevált három változat, azaz az öntöltő- és a plug-in hibrid, valamint a teljesen elektromos verzió. A napokban aztán a legelső variáns kapcsán végre előrukkoltak néhány konkrétummal!

A várhatóan még az idén Európába is megérkező új Niro elődjénél 6,5 centiméterrel hosszabb, 2 cm-rel szélesebb, 1 cm-rel magasabb lesz, a tengelytávja pedig 2 centit nő. A mai trendeknek megfelelően a „növekményeket” az utasok kényelmének fokozására igyekeztek felhasználni a mérnökök. Ami pedig a praktikus szempontokat illeti, az akkumulátor áthelyezésével sikerült növelni a csomagtér kapacitását, igaz, mindössze 15 literrel.

Elsőként tehát az öntöltő (más néven: full) hibrid részletei láttak napvilágot, melyben egy 1.6 literes, négyhengeres Smartstream GDI benzinmotor kap helyet, ami önmagában 105 lóerős, és 144 Nm-es csúcsnyomatékra képes. Ez egészül ki egy 44 lóerős villanymotorral, a gyártó elmondása szerint pedig mindez összességében 141 lóerős rendszerteljesítményt eredményez. Az elsőkerék-meghajtású, hatfokozatú, duplakuplungos automata váltóval felszerelt autóra a dél-koreaiak 4,8 liter/100 km-es fogyasztási értéket adtak meg.

A második generációs Kia Niro egyik nagy innovációja az úgynevezett „Zöldzóna” üzemmód, ami azt jelenti, hogy ha a jármű olyan speciális helyek környékén halad, mint az oktatási vagy egészségügyi intézmények, netán lakó- és pihenőövezetek, automatikusan átvált tisztán elektromos haladásra. A rendszer alapvetően a navigációval összekapcsolódva határozza meg, hol kell lekapcsolnia a benzinmotort, de a sofőr maga is beállíthat ilyen helyszíneket.

A fenti példa mellett is számos olyan elem van, amiben a Kia igyekszik fenntarthatóbb útra lépni a vadiúj Niróval. A teljesség igénye nélkül a belső térben gazdagon alkalmaznak újrahasznosított anyagokat, a fényezést környezetbarát festékkel oldják meg, de használnak bioműbőrt is, amely eukaliptuszlevelekből kinyert anyagok segítségével készül.

A mostani bejelentést követően alighanem a többi változattal kapcsolatos tudnivalókra sem kell sokat várni. A léc alighanem a teljesen elektromos e-Niro esetén van a legmagasabban, hiszen annak első korosztálya több mértékadó portálon is az év villanyautója lett. Itt egyelőre csak pletykákról hallani, például, hogy a jövőben csak a nagyobb akkumulátorú, 450 kilométer hatótávú verzió lesz kapható – de rövidesen erről is fellibbenhet a fátyol.