Sokan azt állítják, hogy tudnak, mások bevallottan irtóznak a parkolástól. Vagy a szűkös hely, vagy a nagy forgalom miatt nem sikerül jól leparkolni autónkat, ez pedig vagy azt eredményezi, hogy némileg zavarjuk a forgalmat, vagy úti célunktól jóval messzebb hagyjuk az autót - ott, ahol találtunk kényelmes helyet egy egyszerű megállásra.
Sok autóban van már parkolást segítő rendszer, ám a Ford most egy olyannal rukkolt elő, ami rengeteget segít az autósokon.
Az autógyártó a már meglévő technológiákkal - többek közt az Aktív Parkolóasszisztenssel - szerzett tapasztalatokból kiindulva láttak neki az új generációs berendezés, a Teljesen Automatizált Parkolássegítő Rendszer (TAPR) kifejlesztésének.
A Ford Powershift váltómű elektronikus vezérléssel, vagyis az autós fizikai beavatkozása nélkül is képes kapcsolni az előremeneti és a hátrameneti fokozatokat, az Aktív Parkolóasszisztens pedig fel tudja mérni a megfelelő méretű parkolóhelyeket, ahová önállóan bekormányozza az autót.
A TAPR ultrahangos érzékelők segítségével találja meg a párhuzamos parkolóhelyet. A vezető a sebességváltó üres állásba kapcsolásával és egy gomb megnyomásával aktiválhatja a rendszert; ez a gomb nemcsak a műszerfalon, hanem az autó mellett állva, a távkapcsolón is megnyomható.
Az autó pedig oda is beparkol, ahol saját hosszánál csupán húsz centivel nagyobb a hely!
A rendszer ezután önállóan vált az előre- és a hátrameneti fokozatok között, kezeli a kormányt és a fékeket, vagyis önműködően végzi el a parkolás műveletét. A rendszer 30 km/órás sebességig képes felderíteni a megfelelő méretű parkolóhelyeket, és a parkoláshoz a vezetőnek végig lenyomva kell tartania a gombot, hogy bármikor megszakíthassa vagy felülbírálhassa a manővert.