Újabb amerikai szereplő a hiperautók nem szűnő versengésében

Újabb amerikai szereplő a hiperautók nem szűnő versengésében

Rekorddöntögetés: 0-ról 400-ra alig több mint 21 másodperc alatt katapultál a hibrid hajtásláncú, kaliforniai újdonság

A Czinger tavaly februárban leplezte le vadonatúj hiperautóját, melynek most a sorozatgyártásba küldendő végleges változata is bemutatkozott. Úgy látszik, minden gyártó más hajtásláncra esküszik az „überautó” megalkotásának tárgyában.

A nyugati parton úgy tűnik a hibrid lett a nyerő párosítás. Hasonló felépítéssel, de más hajtási elvvel fog érkezni a magyar csoda, a Kincsem. Teljesen elektromos meghajtású a négy villanymotort bevető, szintén kisszériás Rimac Nevera. Közben pedig tanúi lehetünk, miként hegyezik ki a végletekig egyes gyártók a behemót V12-eseiket, gondolhatunk itt a Mercedestől kezdve a Ferrarin át a BMW-ig sok márkára, melyek kacérkodnak az elektromossággal, de mindegyik még egy utolsó benzintemetővel le akarja tenni a névjegyét egy korszak határára.

A sofőr- és utasülést egymás mögött felvonultató Czinger 21C motorját középen helyezték el. Egy 11 ezres fordulatú V8-as és két villanymotor dolgozik egyébként a hiperautóban.  A V8-as erőforrás meglepően mindössze 2,88 literes lökettérfogatú, de a 11 000-es maximális fordulatszámnak, a dupla turbónak és a dupla villanymotoros rásegítésnek köszönhetően fenyegető teljesítményhiánytól abszolút nem kell tartanunk. Pár éve még két autó együttvéve volt ilyen erős: a hétfokozatú szekvenciális váltóval szerelt hibrid nem kevesebb, mint 1 250 lóerőt szabadít rá a négy kerékre. A konstrukció külön érdekessége, hogy a villanymotorok nem lítiumion, hanem gyorsabban tölthető lítium-titanát akkumulátorból nyerik az energiát. (Lehet, hogy az amerikaiak tudnak valamit a jövőt illetően?)

A mindössze 1 240 kilogrammos hiperautó alig 1,9 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-as tempóra, a negyedmérföldes gyorsulást pedig akár 8,1 másodperc alatt is képes letudni, ily módon pedig még a horvátok most leleplezett Rimac Nevera villanyautójával van egy súlycsoportban, persze a jenkik szerint azt is maga mögé utasítja. A 0–300-as sprint 13,8 másodpercig tart, ami viszont már rosszabb a horvát hiperautó 9,3 másodperces értékénél, a 0–400-as gyorsuláshoz pedig 21,3 másodpercnyi idő szükségeltetik. A végsebesség nem kevesebb mint 452 km/h, ami meg a Rimacénál jobb érték. Egyezünk meg abban, hogy a paraméterek közel azonosak, és egyenként is lenyűgözőek. (Vélhetően ezt majd le is méri valaki a valóságban, mint ahogy a Neverát vetették össze egy top-Ferrarival nemrégiben egy autós portál szakemberei egy zárt pályás gyorsulási verseny alkalmával.)

A darabszám nem meglepően a Czinger esetében is limitált, 80 példányban gyártják majd a rekordhajhászt és már előre jelezték, hogy akinek esetleg több pacira lenne gusztusa, az se aggódjon, mert a későbbiekben 1350 lóerős változatban is elérhető lesz a sportkocsi. A modell ára egyelőre ismeretlen, csak tippelni tudunk. A Nevera árfekvése lehet mérvadó talán, és az bizony 2 millió dollár környékén tanyázik.