Az előző modell volt az, amelyik letaszította a leggyorsabb autók trónjáról a Bugatti Veyront, hiszen 2007-ben a 407 kilométeres óránkénti sebesség-rekordot 410 km/órára javította.
A Bugatti akkor visszavágott: a Veyron Supersport 431 kilométeres óránkénti tempóval száguldott, utcára azonban 415 km/h-ra korlátozták.
A trón visszahódításakor az SSC kijelentette: nem adja fel a harcot és egy még gyorsabb autót készít. Azt, hogy a Tuatara vissza tudja-e hódítani a trónt, még nem tudni, lényegében ez akkor dől el, amikor az autó elkészült és megmutatja magát a világnak.
Valószínűleg sokan szurkolnak annak, hogy képes lesz az 440-es tempót elérni, akkor a bugattisok megint elkezdenének dolgozni egy még gyorsabb autón.
A gyártó szerint akár 1700 lóerős teljesítményre is képes lenne a motor, de egyelőre 1350 lóerőn tartják. A motor tesztelése során nagyon komoly igénybevételnek teszik ki a motort de úgy tűnik, meg sem érzi amikor kínozzák. Egyébként az erőforrás egy V8-as, hét literes benzines motor.
A motorsportos sajtó már jó ideje vár az új SSC-re, így valószínűleg nagy érdeklődés fogja övezni a megjelenését.