Újragondolták a legendás Quattrót

Újragondolták a legendás Quattrót

A raliautók rajongói számára jó hír lehet, hogy a német E-Legend nevű cég nem kisebb dolgot vett a fejébe, mint modern köntösben, elektromos hajtással „újjáéleszteni” a sportág hőskorának klasszikus kocsijait. Kezdésként az Audi Sport Quattro S1 kerül náluk terítékre, a minap nyilvánosságra hozott tervek alapján pedig igyekeznek hűen megidézni a ’80-as években gyártott modell formavilágát. A kasztni alatt persze változott „egy s más”…

Mielőtt rátérnénk a részletekre, azt azért tegyük hozzá, hogy a többség talán nem villanymotorral képzelte volna el legszívesebben a legendás Quattro feltámadását, azonban a korábbiakból kiindulva az Auditól hiába várták a 30 éve leállított széria folytatását. A német vállalat 2010-ben és 2013-ban is bemutatott egy-egy impozáns koncepcióautót a Quattro nyomdokain, a szériagyártásra azonban nem került sor, mert, mint akkoriban mondták, a hangsúlyok máshová, a SUV-crossover szegmensre kerültek házon belül.

Az Audi védelmében jegyezzük meg, egy kis, független műhely könnyebben vág bele egy várhatóan kevés példányban készülő, exkluzív sorozat kiadásába, mint egy óriásvállalat. Ennek megfelelően az E-Legend egyelőre 30 darab elektromos Quattro S1-ről beszél, amelyek a hírek szerint egyenként kb. 1 millió euróért, azaz átszámítva 350 millió forintért keresik majd a tulajdonosaikat.

Ezért a tetemes összegért egy 3 elektromos motorral ellátott, 805 lóerős rendszerteljesítménnyel bíró kocsit kínálnak, amely 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Nem meglepő módon ezzel az elektromos utód túltesz benzines elődjén: a klasszikus, ralira hangolt Sport Quattro S1 E2 a maga 2.1 literes, öthengeres erőforrásával maximum 600 lóerőt tudott

A most bejelentett, 1680 kg-os (vagyis ihletőjénél csaknem fél tonnával nehezebb) kocsi a 90 kWh-s akkumulátorcsomagnak köszönhetően az ígéretek alapján 400 kilométert tud megtenni feltöltés nélkül. No, nem sportos üzemmódban, csúcsra járatva ugyanis az E-Legend számítása szerint kb. két Nürburgring-Nordschleife kört lehet majd vele repeszteni, ami valamivel több mint 40 kilométert jelent.

És bár az EL1 fantázianevet kapott remekmű elkészülésére is várni kell még néhány évet, a német cég már most közölte, hogy a színfalak mögött dolgoznak az EL2-es és EL3-as autókon. Előbbi, ha minden igaz, a Lancia Stratos előtt tiszteleg, utóbbival kapcsolatban azonban még találgatások sem láttak napvilágot. A ralisport szerelmeseinek persze lenne néhány ötlete a „régi nagyok” közül, az Opel Ascona 400-tól az Alpine-Renault A110-en át a Peugeot 205 T16-osig. Meglátjuk, idővel bármelyiket viszontláthatjuk-e „felvillanyozva”.