Több mint három éve annak, hogy a ’60-as, ’70-es évek egyik nagy csodálattal övezett sportkocsigyártója, a De Tomaso újra hallatott magáról. Az olasz gyökerű, de mostanra hongkongi tulajdonban lévő márka akkor a meglehetősen impozáns látványt nyújtó P72-essel rukkolt elő, most pedig erre is rátettek egy (vagy inkább két) lapáttal: a napokban bemutatott P900-as az elkészülte után kétségkívül a versenypályák – merthogy csak ott lehet majd találkozni vele – egyik „csúcsragadozója” lesz!
Az új hiperautó nevében szereplő szám egyszerre két paraméterére is utal: a kocsi meghökkentő módon csupán 900 kilogrammot nyom, teljesítménye pedig várhatóan 900 lóerő környékén alakul majd. Mindkét adat kulcsa az a 6.2 literes, V12-es motor, amely a De Tomaso Automobili tájékoztatása szerint a valaha volt legkisebb és legkönnyebb tizenkét hengeres erőforrás, és nem mellesleg akár 12 300-as fordulatszámig pörgethető.
A vállalat állítólag azért tette le a voksát a manapság már ritkaságszámba menő technológia mellett, mert a cég több évtizeddel ezelőtt egy saját V12-es fejlesztésébe akart fogni, amivel a Ferrari és a Lamborghini méltó riválisává válhattak volna, azonban a projektet idő előtt elkaszálták. A P900-as megalkotása így egy régi adósság egyfajta „törlesztéseként” is felfogható. Azt persze nem tudjuk, hogy a kétszemélyes sportkocsi végül mennyire lesz vetélytársa napjaink legjobbjainak, mindenesetre a De Tomasónál az LMP (Le Mans Prototype) kategória krémjéhez hasonló produkciót ígérnek.
Maga a motor egyébként a hírek alapján csak 2024-re lesz teljesen kész, azonban a „türelmetlen” vevők addig is megrendelhetik a P900-ast – feltéve, hogy „beérik” a már rendelkezésre álló Judd V10-es erőforrással. Tekintve, hogy ez nagyrészt megegyezik az 1997-es idényben a Benetton Forma–1-es istálló által használt technikával, azért ennél az alkunál nem épp a „ha ló nincs, a szamár is jó” esetével van dolga a potenciális vevőknek.
Akiknek a köre természetesen meglehetősen szűk, ugyanis a mindössze 18 példányban készülő, az F1-csapatok által is használt szélcsatornákban tökéletesített hiperautó 3 millió dollárba, vagyis átszámítva mintegy 1,2 milliárd forintba kerül. Érdekesség, hogy bár a De Tomaso P900-ast az aktuális trendekkel némiképp szembemenve nem villanymotorokkal szerelik fel, ám mivel a fejlesztés alatt álló motort szintetikus üzemanyaghoz tervezik, mégiscsak szén-dioxid-semlegesen lehet majd róni vele a gyorsabbnál gyorsabb köröket.